کد خبر: ۱۷۰۲۶
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل انویدیا می‌گوید عرضه ChatGPT همان اثری را در دنیای هوش مصنوعی دارد که آیفون در دنیای موبایل داشت
به گزارش جدید پرس:

جنسن هوانگ»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، در اظهارنظر جدیدی به تحسین از ChatGPT پرداخته و عرضه این فناوری را مشابه با لحظه معرفی آیفون در دنیای هوش مصنوعی دانسته است. او می‌گوید این چت‌بات بهترین اتفاقی است که در صنعت رایانش صورت گرفته.

هوش‌های مصنوعی زایا در ماه‌های اخیر با عرضه ChatGPT به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند و حالا خیلی از شرکت‌ها می‌خواهند چنین مدل‌هایی را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند. مدیرعامل انویدیا هم اخیراً در یک جلسه پرسش‌وپاسخ درباره چت‌بات شرکت OpenAI حرف زده و به این نکته اشاره کرده است که جذب میلیون‌ها کاربر توسط این ابزار، در این بازه زمانی کوتاه چه اهمیتی دارد.

جنسن هوانگ می‌گوید: «آخرین‌باری که یک فناوری همه‌جانبه با قابلیت حل مشکل را دیدیم که می‌توانست تا این حد به روش‌های مختلف مردم را غافلگیر کند، چه زمانی بود؟ [ChatGPT] می‌تواند شعر بنویسد، جدول تهیه کند، کوئری SQL بنویسد، به زبان پایتون یا Verilog برنامه‌نویسی کند و حالا می‌دانید که اگر این برنامه امروز نتواند کاری را انجام دهد، حتماً یک روز این قابلیت را پیدا خواهد کرد. به‌جرأت می‌گویم، این همان لحظه معرفی آیفون برای هوش مصنوعی است.»

تحسین قابلیت‌های ChatGPT توسط مدیرعامل انویدیا

مدیرعامل انویدیا در ادامه از API چت‌بات ChatGPT تعریف کرد که چگونه می‌تواند به ابزارهای مدیریت فایل‌های اکسل، پاورپوینت یا برنامه‌های ویرایش تصویر متصل شود و عملکرد آن‌ها را بهبود ببخشد.

هوانگ درباره نرخ انتشار (Diffusion) هوش مصنوعی OpenAI افزود: «این اتفاق فرقی با زمان ساخت مرورگرها ندارد؛ زمانی که یک نفر یک‌شبه جاوااسکریپت را خلق کرد و بعد وب‌سایت‌هایی داشتیم که بسیار شگفت‌انگیز بودند؛ یا زمانی که آیفون آمد و یک نفر طی چند آخرهفته، نرم‌افزاری را خلق کرد که بقیه می‌توانستند آن را از اپ استور دانلود کنند.»

هم‌بنیان‌گذار انویدیا در پایان صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که چگونه قابلیت‌های برنامه‌نویسی ChatGPT می‌تواند چشم‌انداز بازار را تغییر دهد: «به‌معنای واقعی کلمه، هر کسی می‌تواند کامپیوترها را برنامه‌ریزی کند و ما به شیوه‌ای بسیار گسترده می‌توانیم رایانش دموکراتیزه داشته باشیم.»

انویدیا یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت هوش مصنوعی است که در زمینه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای این حوزه فعالیت می‌کند. ارزش سهام این شرکت در ماه گذشته به‌خاطر توجه به هوش مصنوعی، حدود 33 درصد رشد پیدا کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها