کد خبر: ۱۳۷۷۹
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
پس از رونمایی کوالکام از نسل جدید پردازنده جدید خود، چند شرکت اعلام کردند‌ که از این پردازنده برای گوشی‌های خود بهره می‌برند. این گوشی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
به گزارش جدید پرس:

کوالکام اخیراً در یک رویداد از پردازنده پرچمدار خود – اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد.

پس از اعلام این پردازنده، چندین سازنده گوشی اندرویدی از جمله Oppo، OnePlus، Motorola فاش کردند که گوشی‌های پرچمدار آنها از آخرین پردازنده Qualcomm بهره می‌برند. انتظار می‌رود این پردازنده عملکرد را بهبود ببخشد و چندین ویژگی جدید را به همراه داشته باشد.

در اینجا هشت ویژگی مهمی را که ممکن است با گوشی‌های اندرویدی پریمیوم در سال 2023 ارائه شوند فهرست می‌کنیم:

عملکرد بهتر CPU با طراحی جدید

اسنپدراگون 8 نسل 2 یک تراشه هشت هسته‌ای با معماری سه خوشه‌ای جدید است که شامل 1 هسته Cortex X3 Prime با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex A715 عملکرد با سرعت 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex A510 با کارایی 20 گیگاهرتز است. این سرعت کلاک بالاتر هسته‌های اصلی، عملکرد کلی CPU بهتری را برای رزولوشن ارائه می‌دهد.

 بهبود عملکرد بازی با GPU جدید Adreno

این اولین چیپست کوالکام است که از ردیابی پرتو پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین با پردازنده گرافیکی جدید Adreno عرضه می‌شود که ادعا می‌کند تا 25 درصد عملکرد بهتری در بازی ارائه می‌دهد. از طرفی، پشتیبانی از ردیابی اشعه، کیفیت گرافیکی با جزئیات بیشتری را فراهم می‌کند.

ارائه حالت‌های دوگانه 5G+5G برای اتصال بهتر

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهمی که در گوشی‌های هوشمند نسل 2 آینده شاهد خواهیم بود، پشتیبانی هر دو سیم‌کارت از اینترنت 5G است. این بدان معناست که هر دو سیم‌کارت از 5G پشتیبانی کرده و هر دو به طور همزمان فعال خواهند بود، درست مانند آنچه در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند 4G اتفاق می‌افتد.

پشتیبانی استاندارد Wi-Fi برای برد سریع‌تر

اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز به استانداردهای وای‌فای 7 مجهز شده است. این بدان معناست که گوشی‌های آینده از Wi-Fi 7 پشتیبانی خواهند کرد. برای کسانی که نمی‌دانند، Wi-Fi 7 آخرین استاندارد وای فای است که طیف 6 گیگاهرتز را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین Wi-Fi 7 از پهنای باند کانال 320 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. در ضمن، کانال وسیع‌تری است و برد بهتری را (تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه) پشتیبانی می‌کند.

اتصال بلوتوث دوگانه

اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای فناوری بلوتوث دوگانه است. به گفته این شرکت، این فناوری امکان اتصال بلوتوث بهتر و مطمئن‌تر را در دستگاه‌ها فراهم می‌کند. جدای از آن، کاربران برای دستگاه‌های بلوتوث برد بهتری خواهند داشت.

آرایه دوربین جدید با سنسورهای حداکثر 200 مگاپیکسلی

بهبود دوربین چیزی است که تقریبا هر سال با دستگاه‌های پرچمدار جدید شاهد آن هستیم.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای ISP شناختی است که به طور خودکار عکس‌ و فیلم‌ها را در زمان نیاز بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، این تراشه از سخت‌افزار دوربین جدیدتر مانند سنسور ISOCELL HP3 200 مگاپیکسلی سامسونگ و غیره پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از صدای فضایی داخلی و ردیابی سر

یکی دیگر از پیشرفت‌های عمده‌ای که ممکن است شاهد آن باشیم در بخش صداست. اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی بومی برای صدای مکانی و ردیابی سر را به ارمغان می‌آورد. ما انتظار داریم که OEMها از این مزیت استفاده کنند و از طریق پلتفرم‌های صوتی S5 Gen 2 و S3 Gen 2 که به تازگی معرفی شده‌اند، از گوشی‌های هوشمند خود و همچنین هدفون‌های TWS پشتیبانی کنند.

عملکرد هوش مصنوعی بهبود یافته است

دستگاه‌های مجهز به نسل دوم اسنپدراگون 8 پردازش هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشند، زیرا این تراشه اکنون دارای پیشرفته‌ترین موتور هوش مصنوعی شرکت است و ادعا می‌کند که پردازش سریع‌تر و زبان طبیعی را با ترجمه چندزبانه و ویژگی‌های دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها