کد خبر: ۹۱۴۳
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۱۲ شهریورماه) با ۱۲ هزار و ۴۶۰ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۹۲۷۶ واحد کاهش به ۴۰۷ هزار و ۹۷۳ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۴۹ واحد افت به ۲۴۴ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ هزار و ۲۰۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۸۰۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۳۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۵۰ واحد، گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۱۱۱ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۸۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۴۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۱۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۰۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۰۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۰۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۹ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۱۵۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۶۶۶ نوبت بود.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه کوثر (کوثر)، بیمه تجارت نو (بنو) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و بانک دی (دی) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها