کد خبر: ۸۶۰۷
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۶ شهریورماه) با پنج هزار و ۹۴۹ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۴ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

 شاخص هم‌وزن با یک هزار ۷۷۱ واحد کاهش به ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد و شاخص قیمت با یک هزار ۶۰ واحد افت به ۲۴۴ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۹۳۸ واحد و شاخص بازار دوم،  ۱۰ هزار و ۲۲۴ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس(شپدیس) با ۵۲۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۳۲۲ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۴۰ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۴۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۰۵ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۹۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۵۱ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۴۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، بانک تجارت (وتجارت)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) و داده گستر عصر نوین – های وب (های وب)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و هشت هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۳ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۱۰ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر )، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه دی (ودی) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها