کد خبر: ۸۴۱۲
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بورس بین الملل یک حلقه گمشده برای اقتصاد کشور بود که تاسیس آن می‌تواند کشور را به سادگی به دنیا متصل کند.
به گزارش جدید پرس:

بورس بین الملل، موضوعی  بود که هر چند وقت یک بار مسئولی وعده تشکیل آن را می داد و بعد از مدتی خبری از آن نمی شد تا این که سه شنبه رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه شورای عالی بورس خبر از موافقت در رابطه با تاسیس آن را داد.

آقای مجید عشقی گفت:  در جلسه شورای عالی بورس، بحث بورس بین الملل مطرح شد و شورا با راه اندازی اصولی آن موافقت کرد.

او گفت: با دادن این مجوز موسسان بورس می‌توانند مقدمات بورس بین الملل را فراهم کنند .در فرصتی که برای در خواست کنندگان تعیین می‌شود شرکت تاسیس شده و کار خود را آغاز خواهد کرد.

تسهیل ورود سرمایه به کشور با بورس بین الملل رقم می خورد

در همین راستا آقای احسان خاندوزی نوشت: پس از پیگیری های بسیار، (سه شنبه )موافقت اصولی تاسیس بورس بین الملل توسط شورای عالی بورس صادر شد. بورسی که با کارکرد ارزی و در یکی از مناطق آزاد مستقر خواهد شد. با ایجاد ساختار تسویه فراملی، جریان ورود سرمایه به کشورمان تسهیل می شود.

گزارش //////////بورس بین الملل شاه راه اصلی ورود سرمایه ارزی به کشور/بورس بین الملل حلقه گمشده اقتصاد بود

در ادامه هم آقای سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ‌صنعتی و ویژه اقتصادی از بورس بین الملل نوشت: از ملزومات اساسی گشایش گره‌های اقتصادی کشور، ورود سرمایه‌هاى ارزى بوده که شاهراه اصلی آن بورس بین‌الملل است.

گزارش //////////بورس بین الملل شاه راه اصلی ورود سرمایه ارزی به کشور/بورس بین الملل حلقه گمشده اقتصاد بود

در راستای موافقت با  تاسیس بورس بین الملل آقای حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه مواردی را مطرح کرد.

آقای مرید سادات گفت :خوشبختانه مجوز تاسیس بورس بین الملل در منطقه آزاد صادر شد و این می تواند یک راه حل خوب برای جذب سرمایه خارجی باشد .در این بورس داد و ستد بر اساس منابع ارزی خواهد بود به یقین اگر فضای سیاسی آماده شود بورس بین الملل می تواند یک راه مناسب و درست برای جذب سرمایه باشد.

بورس بین الملل محلی امن برای سرمایه گذاری خواهد بود

او می گوید :در رابطه با مزیت بورس بین الملل باید گفت به سبب معاملات با ارز های خارجی می تواند یک محل امن برای سرمایه گذاری باشد و با توجه به این که منطقه آزاد از معافیت های مالیاتی برخوردار است می تواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاران باشد .هدف اولیه بورس بین الملل تامین مالی پروژه های عمرانی و اقتصادی کشور است که می تواند به نوعی با این تامین مالی به تولید ناخالص ملی کشور کمک شود و از همه مهم تر می تواند زمینه رشد فضای ارزی و اقتصادی کشور را هم فراهم سازد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت :بورس بین الملل علاوه بر این که می تواند سرمایه خارجی را جذب می تواند شرکت های خارجی را هم در این حوزه هدایت کند که این یک مولفه اقتصادی بسیار مهم است .بورس بین الملل در واقع یک حلقه گمشده برای اقتصاد کشور است که می تواند  کشور را به سادگی به اقتصاد دنیا متصل کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا بورس بین الملل فقط در حد یک موافقت برای تاسیس باقی می ماند یا قرار است در این حوزه اقداماتی موثر صورت گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها