کد خبر: ۷۵۰۸
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲4 مردادماه) با 43 واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی قرار گرفت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با یک هزار و 779 واحد افزایش به ۳۹7 هزار و 227 واحد و شاخص قیمت با یک هزار و 66 واحد رشد به ۲۳7 هزار و ۹9۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، 403 واحد کاهش و شاخص بازار دوم یک هزار و 388 واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و 374 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 3۶ هزار و 258 میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک ملت (وبملت) با 630 واحد، مخابرات ایران (اخابر) با 523 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 486 واحد، بانک تجارت (وتجارت) با 373 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 346 واحد و سایپا (خساپا) با 320 واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 981 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 952 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 776 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 423 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 314 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک تجارت (وتجارت)، بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و 703 هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و 619 میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 20 واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و 184 واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و 232 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱77 هزار و 758 نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و قاسم ایران (قاسم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها