کد خبر: ۶۳۹۰
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
پیش بینى ورود دوباره سرمایه هاى هوشمند به بورس؛
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکى از نکاتى که بازار بیش از انداره بر آن تاکید داشته و از وزن زیادى بر معاملات بورس برخوردار است، مقوله نرخ سود بانکى یا نرخ بازده بدون ریسک است که هفته گذشته در کانال ٢١ درصد در حرکت بود.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

امیرعلى امیرباقرى، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبرى جدیدپرس روند معاملات بورس را مورد پیش بینى قرار داد و گفت: در ارزیابى معاملات بورس طى هفته گذشته بررسى چند نکته ضرورى است، یکى از نکاتى که بازار بیش از انداره بر آن تاکید  داشته و از وزن زیادى بر معاملات بورس برخوردار است، مقوله نرخ سود بانکى یا نرخ بازده بدون ریسک است که هفته گذشته در کانال ٢١ درصد در حرکت بود.

وى اظهار داشت: طبیعتا با توجه به بازدهى بدون ریسک سود بانکى، ریسک سرمایه گذارى در بورس تا حدودى افزایش پیدا مى کند و طبیعتا سرمایه گذاران طلب سود بیشتر منجر به ایجاد فشار فروش در بورس و کاهش قیمت سهام در بازار مى شوند.

امیرباقرى با تاکید بر اینکه در این بین نباید نقش رکود جهانى و فشارى که رکود در سطح جهان بر قیمت کامودیتى ها ایجاد مى کند را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: این امر به تبع تاثیرگذار بر معاملات بورس خواهد بود و همچنین شاهد تاثیر آن بر گزارش سه ماه شرکت ها بودیم.

وى ادامه داد:  میان مدت و بلندمدت قیمت سهام و نیز عوامل اقتصادی با یکدیگر همگرا می شوند و احتمال ایجاد بازدهى بیشتر از تورم در بازار سرمایه نسبت به سایز بازارها بالاتر خواهد بود.

امیر باقرى با بیان اینکه بازار سرمایه داراى مزایایى است که در سایر بازارها وجود ندارد، افزود: مقوله نقدشوندگى از جمله مسایلى است که در بورس بیشتر از سایر بازارها به چشم می خورد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها