کد خبر: ۵۷۹۸
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تحلیل معاملات بازار سهام؛
کارشناس بازار سرمایه گفت: توافق در برجام به منزله رشد معاملات بازار سرمایه است و شاهد ایجاد نتیجه مثبت این اتفاق در بورس خواهیم بود.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

مرتضى امیرى، کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با پایگاه خبرى جدیدپرس به روند این روزهاى معاملات بورس اشاره کرد و افزود: طى چند وقت گذشته عوامل متعددى زمینه ساز ایجاد نوسانات مختلف در بازار بود اما عدم اطمینان نسبت به نتیجه مذاکرات برجام از اصلى ترین عوامل تاثیرگذار در این اتفاق بود که اخبار مربوط به آن منجر به ایجاد چنین افت و خیزهایى در بازار شد. 

وى اظهار داشت: هنوز پرونده مذاکرات برجام باز است، این امر منجر به ایجاد ترس در بین مردم و دیگر فعالان بازار سرمایه شده است که به مراتب در تصمیم گیرى آنها براى سرمایه گذارى در بورس تاثیرگذار بوده است.

امیرى خاطرنشان کرد: در چند هفته گذشته ارزش معاملات بورس نسبت به ٣ ماه گذشته کاهش پیدا کرده است که به نظر مى رسد تا زمان تعیین تکلیف نتیجه مذاکرات این روند بر بازار حاکم باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت حصول توافق در برجام شاهد افزایش تقاضا در بازار خواهیم بود، گفت: برخى تصور مى کنند که قیمت دلار با ایجاد نتیجه مثبت در مذاکرات با کاهش همراه خواهد شد؛ در حالى که این موضوع دور از ذهن  است و قیمت دلار خود را با مسایل فعلى اقتصاد کشور وفق داده است و به نظر مى رسد نرخ کنونى دلار بیش از قیمت هاى فعلى باشد.

وى با تاکید بر اینکه دولت به واسطه تحریم ها از برخى جریانات درآمدى محروم شد، افزود: دولت  در کنار چنین اتفاقى اقدام به اعمال مالیات براى شرکت هاى تولیدى کرد؛ در حالى که در صورت توافق در برجام شاهد برداشته شدن برخى محدودیت ها از دوش شرکت ها خواهیم بود.

امیرى تاکید کرد: با توجه به چنین مساله اى، توافق در برجام به منزله رشد معاملات بازار سرمایه است و شاهد ایجاد نتیجه مثبت این اتفاق در بورس خواهیم بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها