کد خبر: ۲۸۳۴
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
بررسی چشم انداز بازار سرمایه؛
به زعم اغلب کارشناسان در صورت تداوم روند افزایشی ارزش معاملات در سطحی بالاتر از هفت هزار میلیارد تومان می‌توان گفت رونق به بازار بازخواهد گشت.
به گزارش جدید پرس:

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که در معاملات فردا شاهد پایداری روند صعودی در اکثر گروه ها باشیم. در این میان باتوجه به همبستگی بیشتر سهام پنجاه شرکت‌ بزرگ به نرخ دلار، انتظار می‌رود این شرکت‌ها بیشتر در معاملات روزهای آینده مورد توجه قرار گیرند.
آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: شاخص کل از محدوده خط روند خود بازگشت داشته و کندل خوبی در تایم فریم هفتگی ثبت کرده است. 

 

بورس

وی افزود: ارزش معاملات بالای بورس امروز نیز می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای شاخص کل باشد. در صورت تداوم روند افزایشی ارزش معاملات در سطحی بالاتر از هفت هزار میلیارد تومان می‌توان گفت رونق به بازار بازخواهد گشت.
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اما باید این نکته را در نظر گرفت که روند معاملات فردا برای بازار بسیار اهمیت دارد تا بتوان گفت این روند ادامه خواهد یافت یا نه؟
وی ادامه داد: تنها در صورتی که حجم و ارزش معاملات به طرز چشمگیری افزایش یابد می‌توان شاهد بازگشت شاخص به روند صعودی بود.
پورکار در پایان خاطر نشان کرد: در میان صنایع نیز پالایشی‌ها و پتروپالایشی‌ها با توجه به افزایش قیمت کرک اسپردها وضعیت بهتری دارند و می‌توانند تقاضای بازار را به سمت خود جلب کنند. بر اساس تجربه سال‌های گذشته نیز پتروشیمی‌ها همیشه در فصل مجامع بهترین تقسیم سود را داشته‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها