کد خبر: ۲۵۴۶
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
جدید پرس چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛
به زعم اغلب کارشناسان با رسیدن به فصل مجامع و ورود سهامداران به سهامی که سود بیشتری تقسیم می‌کنند، تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت و احتمالا تابستان مثبتی در انتظار بازار باشد.
به گزارش جدید پرس:

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که احتمالا هفته‌ای کاهشی در انتظار بورس و سهامداران باشد. اما احتمالا شاخص به پایان اصلاح خود نزدیک شده‌ و اگر در محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد حمایت شود، تقاضا به بازار باز می‌گردد و احتمالا معاملات رونق می‌گیرد.

 

رضا بهرامی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: این روزها ریسک سرمایه‌گذاری در بورس تحت تاثیر اخبار منفی‌ای که به بازار مخابره می‎شود، بالا رفته و می‌توان گفت همین عامل موجب نوسان و نزول شاخص در محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد شد.

WhatsApp Image 2022-06-08 at 4.59.07 PM

 

وی ادامه داد: تحت چنین شرایطی که ترس بر بازار سرمایه حاکم شده و معامله‌گران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند به نظر می‌رسد هفته‌ای کاهشی در انتظار بورس و سهامداران باشد. اما احتمالا شاخص به پایان اصلاح خود نزدیک شده‌ و اگر در محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد حمایت شود، تقاضا به بازار باز می‌گردد و احتمالا معاملات رونق می‌گیرد.

 
 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با رسیدن به فصل مجامع و ورود سهامداران به سهامی که سود بیشتری تقسیم می‌کنند، تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت و احتمالا تابستان مثبتی در انتظار بازار باشد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار آزاد و نیمایی و کاهش فاصله میان آنها سودآوری بسیاری از صنایع تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت و به دنبال آن جریانی از تقاضا به بازار اضافه خواهد شد.

بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: با گذشت دو سال از ریزش تاریخی بورس و ارزندگی اغلب سهام بازار می‌توان خوش‌بین بود که موجی از تقاضای جدید به بازار راهی شود. همچنین انتظار می‌رود تا پایان ۱۴۰۱، شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد الی یک میلیون و ۸۰۰هزار واحد دست یابد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها