کد خبر: ۲۰۵۶
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
بررسی روند معاملات امروز؛
در حال حاضر بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد شاخص کل تا قبل از مجامع تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد رشد داشته باشد و پس از آن احتمالا اصلاح و استراحتی در این محدوده خواهد داشت
به گزارش جدید پرس:

معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد پنج هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۱۲۲واحد و ۶۳واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۶میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۱۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

 

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: پس از انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها و با توجه به تورم موجود به نظر میرسد بازار سرمایه همچنان پتانسیل رشد را دارد و می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد. همچنین در محدوده یک میلیون و ۵۲۰هزار واحد تا یک میلیون و ۵۲۵هزار واحد اغلب سهام بازار از نظر قیمتی به تعادل رسیدند.

12e36207-dc87-4a35-9c92-b575008a29bd

 

وی ادامه داد: اخباری همانند حذف عوارض کالاهای صنعتی و معدنی و وارد شدن دلار به کانال ۳۱هزار تومان نیز بازار را با جوی مثبت همراه کرده است

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شاخص کل تا قبل از مجامع تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد رشد داشته باشد و پس از آن احتمالا اصلاح و استراحتی در این محدوده خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها