کد خبر: ۱۵۱۸۰
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
بورس تهران روز گذشته کمتر از یک درصد افزایش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه در حد و حدود میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان 5 هزار و 624 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 389 هزار و 362 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستدهای چهارشنبه با 0.34 درصد افزایش، 1 هزار و 414 واحد کاهش یافت و به محدوده 414 هزار و 287 واحد رسید. این حرکت همسو از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن که در روزهای اصلاحی نماگر اصلی به واسطه عملکرد مطلوب سهام متوسط و کوچک موفق می‌شد بر مدار صعودی باقی بماند حال وارد فاز اصلاحی شده است.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

تحول در انتظار صنعت دارو

نمایندگان مجلس کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساندند.

معافیت مالیاتی واردات دارو تاثیر مهمی بر صورت‌های مالی شرکت‌های دارویی که به واردات اقلام یاد شده می‌پردازند، خواهد داشت. به طور کلی مالیات وضع شده بر شرکت‌ها ابزاری مهم در جهت تعیین مسیر عملکرد و اعمال سیاست‌های در نظر گرفته شده است. بعد دیگر این خبر نیاز مبرم به اقلام معاف از مالیات است.

نرخ پایه محصولات پلیمری و شیمیایی

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، بر اساس نرخ ارز  ۲۸۱,۵۸۹ ریال اعلام شد.

نرخ پایه محصولات پلیمری و شیمیایی از آن جهت قابل اهمیت است که در مقایسه با قیمت پایه پیشین، مقداری افزایش یافته است. البته در بورس کالا در صورت وجود تقاضای مناسب همیشه به واسطه رقابت شکل گرفته، معاملات در قیمت‌هایی بالاتر از قیمت پایه فروش انجام خواهد شد.

حضور لاماری برای سومین بار در بورس کالا

سومین عرضه خودروی (لاماری ایما) در بورس کالای ایران از روز دوشنبه ۲۸ آذر تا پایان روز همان روز انجام می‌شود.

عرضه خودرویی از شرکتی نظیر آرین پارس موتور نشان از توجه طرح عرضه خودرو در بورس کالا به تمام تولیدکنندگان و نه فقط دو غول خودروسازی کشور دارد. این سیگنال مثبتی به همه نمادهای گروه خودرو و حتی گروه قطعات است چرا که در صورت افزایش سودآوری تولیدکنندگان اتومبیل، بازپرداخت بدهی‌ها به قطعه‌سازان نیز سریعتر انجام می‌شود.

افزایش 57 درصدی مشتریان بیمه

شرکت‌های بیمه در هشت ماهه سال جاری ۱۰۹.۸ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر و ۵۳.۹ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. 

با افزایش مشتریان صنعت بیمه، سودآوری و بازدهی کسب شده در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های گذشته افزایش یافته و باید شاهد تاثیر آن بر قیمت سهام بیمه‌ای در بورس باشیم

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها