کد خبر: ۱۵۰۷۶
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
بورس تهران روز چهارشنبه کمتر از یک درصد افزایش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه در حدود میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان ۶ هزار و ۵۷۴ واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۳۰ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستدهای چهارشنبه با 0.21 درصد افزایش، 894 واحد رشد کرد و به محدوده 413 هزار و 277 واحد رسید. این رشد اندک از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن در روزهای اصلاحی نماگر اصلی به واسطه عملکرد مطلوب سهام متوسط و کوچک موفق شد بر مدار صعودی باقی بماند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

قیمت سیمان در نهایت چه شد؟

هفته گذشته گمانه‌زنی‌ها در رابطه با افزایش قیمت سیمان در بازار به واسطه کمبود گاز در کشور و قطع گاز تولیدکنندگان آن بالا گرفت و گفته شد قیمت سیمان در هفته‌های پیش‌رو افزایشی خواهد بود.

حال فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با شایعه خواندن این اخبار گفته است: «در روزهای گذشته فضایی ایجاد شد مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز واحدهای تولیدکننده سیمان قطع و قیمت‌ها افزایشی می‌شود، در حالیکه این موضوع کاملا شایعه است، زیرا خودم آن راپیگیری کردم.» 

واریز سود سهام عدالت به دی ماه موکول شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 29 هزار میلیارد تومان بود.

انتشار خبر واریز سود سهام عدالت در دی ماه در حالی است که پیش‌تر قرارها مبنی بر واریز سود این سهام تا پایان آذرماه به حساب سهامداران بود. بلاتکلیفی و رفتار مبهم در زمینه سهام عدالت ریسک بی ثباتی را به دیگر ریسک‌های پیش روی سرمایه‌گذار در بورس تهران اضافه می‌کند.

کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته جاری با  یک صدم درصد اختلاف نسبت به هفته پیش به ۲۰.۸۸ درصد کاهش یافت.

تغییر ناچیز نرخ بهره بانکی در مسیر کاهشی، تاثیر چشمگیری بر جریان پولی نداشته و از همین سو دادوستدهای بازار سرمایه تحت تاثیر دیگر فاکتورهای مهم قرار خواهد گرفت.

مشکل مواد اولیه صنعت نساجی رفع می شود

فاطمی امین گفت: در تامین مواد اولیه فلزات و فولاد و عرضه آن بدون سهمیه‌بندی، تاکنون یک مورد مشکل هم مشاهده نشده است، بر این اساس قصد داریم از این تجربه در حل مشکل مواد اولیه صنعت نساجی نیز استفاده کنیم. 

یکی از دغدغه‌های مهم سهامداران نمادهای صنعت نساجی  مشکل مواد اولیه بود. حال چشم امید این سهامداران به گفته سخنان وزیر صمت دوخته شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها