کد خبر: ۱۴۹۸۷
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
در پایان هفته اخیر شاخص کل پائین‌تر از هفته پیشین قرار گرفت اما همچنان شاخص هم وزن همانند هفته‌های گذشته صعود می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

بورس تهران

در هفته اخیر تغییرات شاخص کل بورس تهران محدود بود. در دو روز ابتدایی شاخص اندکی رشد کرد اما همچنان در سطح یک میلیون و 417 هزار واحد درجا زد. سپس روز دوشنبه افت 4 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و روز سه‌شنبه 4 هزار واحد دیگر پائین آمد. 

روز چهارشنبه، در آخرین روز معاملاتی هفته با وجود بهبود نسبی ارزش معاملات، 6 هزار و 579 واحد نزول کرد.  

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و 402 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 14 هزار و 547 واحد بالا‌‌‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی یک درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 3 هزار و 970 واحد بالا‌تر ایستاد و همانند هفته پیش بازدهی مثبت یک درصدی را ثبت کرد. 

بورس تهران

رشد معاملات خرد سهام 

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 33 هزار و 931 تومان بود که نسبت به رقم 37 هزار و 559 میلیاردی هفته پیشین، افت 10 درصدی داشته است. 

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 515 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 287 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 7 درصدی داشته است. 

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 166 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 87 میلیارد تومان بیشتر بود و افت 34 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 264 میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم 57 میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد. 

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 231 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 6 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 2.5 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 279 میلیارد تومان بود و در روز چهار‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که 143 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر، روند خروج پول حقیقی ادامه داشت و در تمامی روزهای معاملاتی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. روز شنبه 135 میلیارد تومان خارج شد، روز یکشنبه 127 میلیارد تومان و روز دوشنبه 175 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد.

روز سه‌شنبه شاهد خروج 67 میلیارد تومان پول حقیقی بودیم و روز چهار‌شنبه 75 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع کل هفته 579 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 116 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 78 درصد افزایش یافته است. 


 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها