کد خبر: ۱۴۷۴۲
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
بورس تهران روز گذشته کمتر از یک درصد کاهش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه، رسم درجا زدن و نوسان تنها چند صد واحدی روزهای ابتدایی هفته جاری را رعایت نکرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش 4 هزار و 235 واحدی در محدوده یک میلیون و 413 هزار و 604 متوقف شد.

شاخص کل هم‌وزن که نماینده یکسان تمامی نمادهای قابل معامله در بازار است با عملکرد مطلوب سهام کوچکتر بورس موفق شد بر مدار صعودی باقی بماند. شاخص ذکر شده با رشد 0.12 درصدی به ارتفاع 414 هزار و 574 واحد دست یافت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

درآمد ارزی کشور 10 میلیارد دلار افزایش می‌یابد؟

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد‌ی مجلس گفت: « اجرای طرح ترانزیت شمال‌ غرب به جنوب‌ شرق ، براساس برآورد‌های کارشناسی اولیه در کمیسیون اقتصادی، سبب‌ شده درآمد ارزی کشور سالانه 10 میلیارد دلار افزایش یابد. »

افزایش درآمد کشور بر کاهش کسری بودجه تاثیرگذار است. بنابراین در لایحه بودجه مواردی مانند مالیات، قیمت حامل‌های انرژی، اوراق خزانه دولتی و …که نقاط ثقل تامین مالی و کاهش کسری بودجه هستند تحت تاثیر قرار می‌گیرند. مواردی که به طور مستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار است و با کوچکترین تغییری در سناریوی محتمل، چشم‌انداز سهامداران به سرعت تغییر می‌کند.

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری از مرز ۵۳۰ میلیون مترمکعب گذشت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مقدار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز گذشته (دوشنبه، ۱۴ آذرماه) نسبت به یکشنبه، ۶ درصد افزایش یافت و به 530 میلیون متر مکعب رسید. 

افزایش مصرف گاز با توجه به مشکلات گاز در صنعت پتروشیمی و پالایشی در سال گذشته، به هیچ وجه خبر خوبی برای این گروه نیست. در حالی که ایران دارنده دومین ذخائر بزرگ گازی در دنیاست برای تامین مصرف خانگی گاز ناچار به قطع گاز صنایع مهم پتروشیمی و فولاد است.

برنامه بورس کالا در هفته آتی: عرضه 2100 دستگاه پژو 207 و تارا

ایران‌خودرو شنبه هفته آینده (۱۹ آذر) با عرضه ١۶٠٠ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵٠٠ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک به بورس کالا می‌آید. 

همان‌گونه که در گزارش پیش‌بینی بازار سه شنبه، بررسی شد در صورت ادامه مسیر عرضه خودرو در بورس کالا، اصلاح گروه خودرو نسبتا کم ریسک است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها