کد خبر: ۱۳۲۰۶
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۰ درصد رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی رسید و رشد در حدود ۱۰.۱ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز توانست روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش ۷.۸ درصدی در تراز ۳۹۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از ۵.۹ درصدی را ثبت کرد و محدوده ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحدی‌ ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ سوم آبان ۱۴۰۱ موافقت اولیه خود را با عرضه عمومی ۲ مورد صکوک مرابحه و اجاره، مجموعا به ارزش ۱۳,۸۶۵ میلیارد ریال اعلام نمود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که عرضه صکوک می‌تواند به گردش نقدینگی بیشتر در بورس کمک کند.

امروز ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ در مراسمی از نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور که فرآیند پذیره‌نویسی آن ۲۶ مهر ماه انجام شده بود، رونمایی و معاملات ثانویه آن آغاز می‌شود.

کارشناسان عقیده دارند که این صندوق‌ها می‌تواند بورس و بازار املاک کشور را به آرامش برساند.

وزیر نفت در نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی احتمال کاهش قیمت سوخت و خوراک پتروشیمی را منتفی اعلام کرد و مطابق تعرفه فعلی یعنی سقف ۵۰۰۰ تومان برای خوراک و ۲۰۰۰ هزار تومان برای سوخت حفظ خواهد شد.

عدم افزایش نرخ خوراک و سوخت می‌تواند به افزایش سودآوری شرکت‌ها کمک کند.

قرارداد اختیار آتی زعفران نگین به عنوان ابزار جدید مدیریت ریسک در بازارهای مالی در بورس کالای ایران از امروز، ۲۱ آبان راه اندازی می‌شود. دارایی پایه این قرارداد زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) و اندازه هر قرارداد معادل یک قرارداد آتی زعفران نگین است.

کارشناسان عقیده دارند که این ابزار جدید می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

به دنبال کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته، این روند با کاهش ۰.۰۲ درصدی در هفته جاری ادامه یافته و نرخ بهره بین بانکی به ۲۰.۸۶ درصد رسید.

برخی از فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که کاهش نرخ بهره بین بانکی می‌تواند به ورود نقدینگی به بورس کمک کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها