کد خبر: ۱۳۰۴۶
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
بازار سهام پس از رشدهای خوبی که در طی روزهای اخیر داشته امروز را کمی عقب نشست تا از هیجان خرید فاصله بگیرد و برای خریدهای خود کمی منطقی‌تر رفتار کند.
به گزارش جدید پرس:

امروز بورس تهران در نیمه دوم بازار با عرضه های سنگینی مواجه شد تا نمادها نه تنها در صف خرید قرار نگیرند بلکه حتی تعدادی از نمادها با منفی به کار خود پایان دهند. شاخص بورس تهران پس از اینکه در نیمه اول بیش از 22 هزار واحدی مثبت شده بود در نهایت با 17 هزار و 987 واحد مثبت خود را روی عدد یک میلیون و 407 هزار و 741 واحدی دید.

ارزش بازار نیز به رقم 5 هزار و 209 همتی رسید. اما همانطور که انتظار می‌رفت بازار پس از رشدهای خوبی که در طی روزهای اخیر داشته امروز را کمی عقب نشست تا از هیجان خرید فاصله بگیرد و برای خریدهای خود کمی منطقی‌تر رفتار کند.

این اصلاح یا استراحت در صورتی که سنگین و ادامه دار نباشد برای اهالی بازار می تواند فرصت خوب خرید باشد. چرا که این فرصت در یک روند صعودی ایجاد شده است. اما اندیکاتور RSI  وارد هیجان خرید بیش از اندازه شده است و از استاندارد 70 واحدی خود فراتر رفته و در محدوده 73 واحدی قرار گرفته است. با توجه به اینکه فردا آخرین روز کاری هفته است و تعطیلات پایان هفته را نیز در پی داریم ممکن است تعدادی از نوسان‌گیران بخواهند با ذخیره سود (سیو سود) در بازار حداقل بازدهی چند درصدی ایجاد شده برای این روزها را در حساب خود نگه دارند.

شاخص بورس تهران توان رسیدن به مقاومت بعدی که به عنوان یک هدف صعودی مد نظر بود را نداشت و باید دید در صورت شروع افت در روز کاری بعد تا چه میزان افت را تجربه می‌کند و خریداران چقدر از این قیمت‌ها استقبال می‌کنند.

در خبرها مطرح شده که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رونمایی بسته جدید تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در جلسه مشترک دولت و مجلس در هفته آتی خبر داده است. موضوعی که ممکن است خریداران را برای خرید مردد کند تا خبرها و تصمیمات این جلسه منتشر شود و با خیال آسوده تری به چیدن پرتفوی خود اقدام کنند. اما در صورتی که مانند سال قبل از این جلسات خبرهای خوبی منتشر نشود نباید انتظار رسیدن شاخص به اهداف بالاتر را داشت.

 

از منظر تکنیکالی تنها ورود اندیکاتور RSI  به محدوده اشباع خرید می‌تواند به عنوان یکی از سیگنال‌های فروش محسوب شود و باقی موارد همچون مفروضات قبلی است. 

پیش بینی بورس

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها