کد خبر: ۱۲۹۷۴
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۵ هزار و ۷۳ واحدی همراه شد.
به گزارش جدید پرس:

 بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر بسته ده‌بندی حمایت از بازار و همچنین رشد قیمت ارز در بازار روند رو به رشد به خود گرفته است، امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۴۵ هزار و ۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۵۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش ۱۳ هزار و ۲۴۸ واحد به رقم ۳۹۳ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳.۳ درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هم وزن ۳.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳.۹ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم ۲.۶ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۳۸۵ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ۹۹۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۲۳ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است طبق روال روزهای دوشنبه امروز هم در قالب عملیات بازارباز بیش از ۱.۴ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۲۱۹ فقره معامله و به ارزش ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

امروز معاملات سهام در فرابورس به میزان ۲.۹ میلیارد ورقه و در قالب ۱۹۹ هزار نوبت و به ارزش ۱۳۹۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اوراق مالی اسلامی هم به میزان ۱۲.۹ میلیون ورقه در قالب ۲ هزار و ۲۰۴ نوبت و به ارزش ۱۱۰۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، صبا تأمین،‌پتروشیمی تندگویان، فولاد غدیر، فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

با توجه به بسته ده‌بندی سازمان بورس روند رو به رشد در بازار به چشم می‌خورد البته ریسک و نوسان بازار نباید فراموش شود و این نکته را معامله‌گران حقیقی در نظر بگیرند که بازار همیشه صعودی یا همیشه نزولی نیست، بلکه همواره همراه با ریسک و نوسان شاخص‌ها است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها