کد خبر: ۱۲۹۲۷
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
شاخص کل بورس دیروز رشد بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد 16 هزار و 351 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 344 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از 5 هزار واحدی در تزار 379 هزار واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به آمار خرید حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی سهام خرد از هفته گذشته تاکنون، گفت: این صندوق از نمادهایی را که طبق آیین‌نامه داخلی باید از آنها حمایت کند، حمایت کرده و اگر سهامی جدیدی نیازمند حمایت باشد، مورد توجه این صندوق قرار خواهد گرفت.

کارشناسان عقیده دارند که این حمایت می‌تواند به افزایش نقدینگی و اعتماد سهامداران نسبت به بورس کمک شایانی کند.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد: پذیرش خودرو سواری پژو ۲۰۷ و تارا متعلق به ایران خودرو پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و چهارمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بازار اصلی بورس کالای ایران به تصویب رسید.

به طور کلی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به گردش پول در بورس کمک کند و از سوی دیگر بازار خودرو نیز به تعادل می‌رسد.

 

شفافیت بورس بیشتر می‌شود

ولی‌اله جعفری، سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این مدیریت به دو بخش نظارت بر ناشران و نظارت بر موسسات حسابرسی تقسیم می‌شود. در بخش نظارت بر ناشران برنامه‌های این مدیریت در دو محور اساسی حفظ و بهبود وضعیت موجود و توسعه مدیریت در دستورکار قرار گرفته است.

این موضوع می‌تواند شفافیت بازار سرمایه را افزایش دهد و با افزایش شفافیت اعتماد سهامداران نیز به بورس بیشتر می‌شود.

تازه ترین آمار منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حاکی از آن است که از آغاز سال 1401 تا پایان هفته دوم آبان ماه، 204 ناشر سود سنواتی سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه جامع مشتریان «سجام» پرداخت کردند.

این پرداخت سود به گردش نقدینگی در بورس کمک می‌کند.

فرهاد ذاتعلی‌فرد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: علی‌رغم کاهش ۷۰ درصدی نرخ جهانی خوراک پتروشیمی‌ها، نرخ داخلی ۵ هزار تومان باقی مانده است.

کارشناسان عقیده دارند که عدم تغییر قیمت می‌تواند به بازار سهام و سودآوری پتروشیمی‌ها آسیب بزند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها