کد خبر: ۱۲۶۷۲
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
شاخص کل بورس دیروز رشد کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد ۱۰ هزار و ۶۲۲ هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی رسید. برخلاف سایر روزها امروز شاخص کل بورس همسو با شاخص کل حرکت کرد با رشد بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده ۳۶۵ هزار واحدی ایستاد.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران گفت: به غیر از موضوع بحث بیمه سبدهای سهام افراد خرد بازار تا ۱۰۰ میلیون تومان، برای حمایت از سرمایه‌گذاران غیرمستقیم بازار سرمایه، حتی سرمایه‌گذاری افراد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بعد ابلاغ سازوکار مربوطه توسط سازمان بورس، تضمین خواهد شد.(سنا)

کارشناسان عقیده دارند که اجرایی شدن این مصوبه در میان مدت می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس را افزایش دهد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس حمایت‌های خود را محدود به بسته ۱۰ بندی نمی‌کند. جهت افزایش اثرگذاری اقدامات حمایتی، قصد ارائه یک پیشنهاد چندبندی (سه الی چهار بند) به ستاد اقتصادی دولت را داریم و در تلاش برای اخذ مصوبه‌هایی در راستای رفع دغدغه‌های کلان بازار سهام هستیم.(بازار سرمایه)

بسته‌های جدید به تنهایی نمی‌توانند بازار سرمایه را صعودی کنند و سازمان بورس در ابتدا باید اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه افزایش دهد و پس از آن بورس شروع به رشد خواهد کرد.

افزایش اعتمادها در بورس

بررسی آمارهای منتشر شده فروش ۹۰ شرکت بورسی فعال در زنجیره معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نشان می‌دهد مجموع فروش هفت ماهه شرکت‌ها بیش از ۳۷۵ همت و جلوتر از سال قبل بوده و ۱۵ درصد رشد دارد.(ایرنا)

این افزایش می‌تواند در راستای افزایش اعتماد سهامداران و ورود پول حقیقی در به بازار سرمایه تاثیرگذار باشد. به نوعی این افزایش فروش می‌تواند به افزایش اعتماد و معاملات سهامداران کمک کند.

قیمت دلار دیروز با رسیدن به ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد. سقف تاریخی پیشین ۳۳ هزار و ۵۵۰ تومان مربوط به ۱۱ مهر بود. در سوی دیگر بازار ارز شاهد رکوردشکنی دیگری هستیم. حجم معاملات دلار در بازار رسمی دیروز رکورد خود را جابه‌جا کرد. حجم معاملات دلار در بازار توافقی که دیروز به سطح بی‌سابقه ۱۸.۳ میلیون دلار رسیده بود، به بیش از ۱۸.۴ میلیون دلار رسید.(فردای اقتصاد)

افزایش قیمت دلار می‌تواند به عنوان یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه به حساب بیایید و در نهایت به شاخص برای رشد بیشتر کمک کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها