کد خبر: ۱۰۰۲۶
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۲ شهریورماه) با چهار هزار و ۱۵۵ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۷۴ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۲۵۷ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۶۵۹ واحد رشد به ۲۴۲ هزار و ۴۰۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج‌هزار و ۴۶۰ واحد و شاخص بازار دوم، یک‌هزار و ۱۰۰ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۲۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۰۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۸۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۱۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۹۷ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۵۰ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۶۱ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۲۲ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۰۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۰۷ واحد و معنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۰۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، و گسترش سرمایه گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۶۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۶ هزار و ۴۳۴ نوبت بود.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و نفت ایرانل (شرانل) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها