کد خبر: ۹۰۰۱
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پیگیری احیای معافیت های مالیاتی مناطق آزاد و همچنین راه اندازی بانک و بورس بین الملل در مناطق آزاد خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

سعید محمد درباره مراسمی که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در این مرحله از افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد شاهد بهره برداری از ۵۱ پروژه عمرانی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چابهار، ارس، سهلان، پتروشیمی و سهند بودیم که با افتتاح آنها ۱۱ هزار شغل ایجاد شد.

وی افزود: ۲۰ پروژه عمرانی نیز به ارزش ۱۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارس، سهلان، لرستان، پتروشیمی و… کلنگ زنی شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: تراز تجاری مناطق آزاد بعد از ۳ دهه برای اولین بار مثبت شد که به دلیل در پیش گرفتن سیاست دیپلماسی اقتصادی و افزایش صادرات بود.

وی یادآور شد: با ریل گذاری جدیدی که در مناطق آزاد در پیش گرفته شده، این روند رشد صادرات ادامه خواهد یافت.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات مناطق آزاد را به معاون اول رئیس جمهور اطلاع دادیم و قرار شد پیگیری شود، بیان کرد: احیای معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی از این موارد بود؛ به خصوص که مناطق رقیب ما در منطقه از معافیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاران بهره می‌برند.

به گفته محمد، راه اندازی بانک آفشور، بیمه آفشور و بروس بین الملل از دیگر مواردی بودی که به دنبال اجرایی شدنشان هستیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها