کد خبر: ۸۲۸۹
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: ما در دوره‌هایی با این مسئله مواجه بودیم که برخی از افراد از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت کردند، اما وثایق آن‌ها واقعی نبود و بعد از آنکه موفق نشدند تا بدهی خود را پرداخت کنند، به ابر بدهکاران بانکی تبدیل شدند.
به گزارش جدید پرس:

بهروز محبی نجم آبادی با تاکید بر ضرورت قاعده‌مند و شفاف شدن اعطای تسهیلات کلان بانک‌ها، اظهار داشت: شفافیت، پایه مبارزه با مفاسد و انحراف است.

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیوان محاسبات تسلط لازم را بر مسائل مربوط به حوزه پولی کشور دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مجلس به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس قانون می‌تواند در این مورد گزارش ماهانه دریافت کند تا مشخص شود که در حوزه بانکداری و ارائه تسهیلات در کشور به طور دقیق چه اتفاقاتی می‌افتد.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: اگر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخواست کند، تمامی اطلاعات در اختیار ما قرار خواهد گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ما از طریق دیوان محاسبات هم می‌توانیم گزارش مربوط به تسهیلات کلان بانک‌ها را دریافت کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس درباره آثار انتشار اطلاعات مربوط به تسهیلات کلان بانک‌ها، گفت: شفافیت، پایه مبارزه با انحراف است و باید مشخص شود که چه افرادی و با چه وسایل وثایقی توانستند از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت کنند.

وی متذکر شد: ما در دوره‌هایی با این مسئله مواجه بودیم که برخی از افراد از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت کردند، اما وثایق آن‌ها واقعی نبود و بعد از آنکه موفق نشدند تا بدهی خود را پرداخت کنند، به ابر بدهکاران بانکی تبدیل شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بانک‌ها باید در وثایقی که به‌ویژه برای تسهیلات کلان دریافت می‌کنند، دقت زیادی داشته باشند، گفت: از سوی دیگر باید شفافیت وجود داشته باشد که چه شرکت و یا چه شخصیت حقیقی و حقوقی و به‌واسطه چه کاری از بانک‌ها تسهیلات کلان گرفتند و آیا آن تسهیلات را در مسیر واقعی خودش به کار گرفتند یا خیر.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها