کد خبر: ۲۲۴۷۷
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز بسیاری از تصادفات می باشد و پلیس برای آن هم جریمه در نظر گرفته است.
به گزارش جدید پرس:

سرهنگ  احسان مومنی گفت: وقتی  راننده‌ای تخلفات حادثه ساز  انجام دهد و تصادف کند و پلیس  این تخلف  را تایید نماید و تاثیر آن را در  وقوع حادثه اعلام نماید، بیمه مکلف  است خسارت و دیه طرف  مقابل را پرداخت نماید، ولی  بعد از  آن می‌تواند به مقصری  که تخلف  حادثه ساز  انجام داده مراجعه کند و مبلغی  را باز  پس  بگیرد.

وی افزود: اگر  بار  اولی  باشد که این تخلف صورت گرفته است تا دو و نیم درصد از  آن هزینه‌ای که بیمه پرداخت کرده است را می‌تواند مطالبه نماید یعنی  مثلا اگر  به غیر  مقصر  ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است بیمه می‌تواند دو و نیم میلیون تومان آنرا از  مقصر  باز پس  بگیرد.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر  بار  دوم باشد که تخلف  حادثه ساز انجام  می‌گیرد تا ۵ درصد می‌تواند مطالبه و در  بار  سوم تا ده درصد می‌تواند مطالبه نماید.

سرهنگ مومنی افزود:تخلفات حادثه ساز  زمینه ساز  بروز  خیلی  از  تصادفات می‌باشد و پلیس برای  آن هم جریمه و هم نمرات منفی در  نظر  گرفته است و حتی  برای  آن توقیف  خودرو در  نظر  گرفته است.

وی گفت: شرکت‌های  بیمه با راننده‌ای  که تخلفات حادثه ساز  انجام  می دهند به این طریق برخورد می‌کند تا زمینه‌ای  باشد جهت کاهش  تخلفات حادثه ساز  که در  کاهش  حوادث  رانندگی  تاثیر  خواهد گذاشت.

وی  افزود: تخلفات حادثه ساز  شامل سرعت غیر  مجاز، عبور  از  محل  ممنوع، عبور  از  چراغ قرمز، عبور  از  پیاده رو‌ها، عدم رعایت حق  تقدم می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها