کد خبر: ۱۰۳۸۵
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف است تا اقدامات لازم را برای صدور ضمانت نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت وام اشتغال خرید زنان سرپرست خانوار از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سقف 100 میلیون تومان انجام دهد.
به گزارش جدید پرس:

طبق مصوبه هیئت وزیران، وام 100 میلیونی به زنان سرپرست خانوار دهک‌های اول تا پنجم درآمدی تعلق خواهد گرفت. براساس اطلاعات موجود، دریافت این تسهیلات به معرفی ضامن احتیاج ندارد. درخصوص نحوه هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبه مذکور، ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت مستقیم هماهنگی، پایش و نظارت بر اقدامات همه دستگاه‌های ذی ربط را برعهده گرفته است. عوامل مربوط به پرداخت این وام باید هر شش ماه یکبار برنامه‌ها و اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مخابره کنند.

زنان سرپرست خانوار از چه راهی برای دریافت وام اقدام کنند؟

براساس گفته‌های نرجس خاتون اسعدی، سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، در مجموع 247 هزار و 500 خانوار تاکنون شناسایی شده و تحت پوشش این مجموعه قرار دارند که سرپرست آن‌ها زنان هستند. همسر این زنان فوت شده یا طلاق گرفته یا اینکه در دائم اعتیاد یا زندان گرفتار شده‌اند، البته گروهی هم مفقودالاثر هستند. براساس گفته‌های اسعدی، در برخی از این خانوارهای شناسایی شده، دختران نقش سرپرست خانوار را ایفا می‌کنند.

زنان خانواری که واجد شرایط لازم برای دریافت وام باشند، بعد از ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای می‌توانند پرونده اشتغال تشکیل داده و این تسهیلات را دریافت کنند. مجوزها و مدارک زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات مذکور از طریق کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها