کد خبر: ۷۶۴۸
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تداوم طرح‌های عملیاتی سراسری مبارزه با قاچاق کالا همراه با کشف و ضبط بیش از ۲ هزار میلیارد ریال انواع کالاهای ممنوعه و غیرممنوعه در ماه گذشته خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 «یاسر سوادکوهی» دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه، اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح‌های عملیاتی فراگیر توسط دستگاه‌های ضابط و کاشف سراسر کشور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در بازرسی از مبادی ورودی و خروجی، محل‌ انبارهای کالای قاچاق و همچنین ایجاد ایست و بازرسی‌های موقت، کنترل مسیرهای حمل و نقل پرتردد و برخورد جدی با خودروهای شوتی این کشف بزرگ حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اخیر از اجرای این طرح که با اولویت مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و رویکرد کشفیات کلان در دو حوزه قاچاق ورودی و قاچاق معکوس اتفاق افتاد، در مجموع تعداد ۳۶ هزار و ۱۲۵ قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی، تعداد سه هزار و ۱۲۴ عدد انواع تجهیزات دریافت از ماهواره، تعداد ۶ هزار و ۸۴۶ عدد اقلام ضد فرهنگی، ۹۶۳ هزار و ۱۸۵ لیتر فرآورده‌های نفتی، تعداد چهار هزار و ۵۶۵ قبضه انواع سلاح و مهمات غیرمجاز، تعداد ۱۲۹ هزار و ۶۱۸ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تعداد ۸۹ هزار و ۹ قلم انواع دارو، ۶ دستگاه خودرو، ۳۱ دستگاه موتورسیکلت به همراه مقدار زیادی چای، برنج، کیف و کفش، لوازم یدکی خودرو و مواد خوراکی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

دبیر کارگروه اطلاعات و عملیات ستاد تاکید کرد: در همین رابطه نیز تعداد هزار و ۳۷ نفر متهم دستگیر، تعداد هزار و ۱۱۵ فقره پرونده تشکیل و تعداد ۶۲۲ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.

وی بر تداوم اجرای این طرح تأکید کرد و اظهار داشت: توفیقات به دست آمده در این زمینه مرهون تلاش دستگاه‌های ضابط و کاشف به ویژه فراجا است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها