کد خبر: ۵۹۰۴
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با بیان اینکه به دنبال تاسیس منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه هستیم گفت: توافقاتی با کشور روسیه در این زمینه به عمل آمده است تا در آینده منطقه آزاد مشترک را با کشور روسیه تاسیس کنیم.
به گزارش جدید پرس:

سعید محمد روز یکشنبه در مراسم معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی اظهار داشت: در مذاکراتی که با نماینده ویژه رییس جمهور روسیه انجام شد؛  هر دو کشور بر راه اندازی کریدور شمال جنوب تاکید کردند. اگرچه کشور روسیه در آستاراخان و از لوتوس امکان انتقال ترانزیت را دارد ولی آنها تعهداتی برای راه اندازی دارند و مانیز تعهداتی برای احیای هر چه سریعتر این کریدور داریم.

وی همچنین به محدودیت های زیرساختی اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه هرچه سریعتر زیرساخت های کشور تکمیل نشود، کشورهای دنیا منتظر ما نخواهند ماند و کریدور جدید ایجاد می کنند. مانند کریدور جدیدی که کشور قزاقستان تشکیل داد و شرق و غرب جاده ابریشم را به خود اختصاص داد و از طریق اکتائو این کریدور را احیا کرد.

محمد با اشاره به افزایش تعداد مناطق آزاد کشور به ۱۵ منطقه اضافه کرد: منطقه آزادانزلی از مناطق هشت گانه با سابقه، فعال و پرظرفیت کشور است که از چند وجه ارزشمند بوده و ظرفیت ملی محسوب می شود. نخستین ویژگی ممتاز منطقه آزاد انزلی موقعیت قرارگیری در کریدور شمال جنوب برای ترانزیت کالاست که ظرفیت بزرگی برای کشور در حوزه تبادل کالا محسوب می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور تصریح کرد: در سنوات گذشته به تکمیل کریدور شمال جنوب پرداخته نشد.این کریدور ۲ حلقه مفقوده در حد فاصل چابهار - زاهدان و رشت - کاسپین دارد که فعالیت در هر ۲ محدوده در حال انجام است و بزودی تکمیل خواهد شد .

مدیر عامل و رییس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی نیز گفت: منطقه آزاد انزلی به جهت شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب انزلی از مناطق خاص کشور تلقی می شود .
عیسی فرهادی خاطر نشان کرد : با همراهی مدیران استانی و سرمایه گذاران درهای شکوفایی اقتصادی در منطقه آزاد انزلی باز شود که این امر حمایت ملی را می طلبد .

 

عیسی فرهادی سرتنگی پیش از انتصاب بعنوان ریاست هیات مدیره و مدیر عاملی منطقه آزاد انزلی ، ریاست آموزش و پرورش شهرستان اردل، بخشدار-معاون فرماندار و فرماندار شهرستان‌ های اردل، لردگان، معاون اداری و مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان استان چهار محال و بختیاری ، قائم‌ مقام و مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان خراسان جنوبی، سرپرست استانداری خراسان جنوبی، معاون استاندار تهران، فرماندار ویژه کرج و سرپرست استانداری البرز و فرماندار استان تهران را در کارنامه دارد.

پیش از این و از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ علی اکبر اوسط مقدم این سمت را در منطقه آزاد انزلی بر عهده داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها