کد خبر: ۵۶۱۷
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با ۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی روبرو هستیم که برای کاهش بدهی آنها در حال تلاش هستیم.
به گزارش جدید پرس:

علی‌رضا پیمان‌پاک با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی بازاری بکر و پرسود برای ایران هستند، اظهار کرد: کشورهای آمریکای لاتین و هند هم که جزو پنج مقصد اول صادراتی ایران قرار گرفته، از جمله فرصت‌ها هستند.

وی افزود: فرهنگ تجارت خارجی ما سنتی است و باید با کمک تشکل‌ها، این فرهنگ را تغییر دهیم و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، تجارت دانش‌بنیان هم داشته باشیم و بر همین اساس و در نخستین گام‌ها، در امارات و در سایت آمازون، پاویون ویژه کالاهای ایرانی را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ثبت حقوقی کنسرسیومی در کشور نداریم ولی اهمیت زیادی دارد که بتوانیم یک نهاد یا مجموعه را به صورت کنسرسیوم به ثبت برسانیم، گفت: یکی از پروژه‌های مشترک با مرکز تجارت جهانی، ایجاد کنسرسیوم تجاری و ورود آن به بازارهای تجاری است.

وی ادامه داد: انتقال ارز با هزینه‌های بسیار پایین در همین شرایط تحریم صورت می‌گیرد و سیستم‌های نقل و انتقال بانکی هم ایجاد شده است.

پیمان پاک با اشاره به اینکه با ۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی روبرو هستیم که برای کاهش بدهی آنها تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: بلافاصله بعد از تشکیل دولت سیزدهم، کارگروهی با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت شکل گرفته و امروز شاهد هماهنگی در سیاست‌های ارزی کشور هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: مذاکرات تعرفه ترجیحی با اندونزی، هند و پاکستان در حال انجام است و مشکلاتی هم در این زمینه برطرف شده است، همچنین بیمه قراردادها هم در دستور کار است به این نحو که تاجران شناسنامه‌دار در کشورهای مقصد، طرف قرارداد افراد و شرکت‌های ایرانی باشند.

وی تصریح کرد: فعلاً فقط از ابزار عوارض صادرات استفاده می‌کنیم و محدودیت دیگری نداریم اما حقیقت این است که ایران، کشور صادرات‌محور نیست و صرفاً اضافه بر نیاز را صادر می‌کند، بنابراین هر وقت صادرات افزایش یافته، بازار داخلی خالی شده است.

پیمان پاک با بیان اینکه تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران تاکنون در تمام دنیا ۶ نفر بوده است، گفت: در بودجه تا ۳۰ نفر اجازه داده شده ولی خیلی هنر کنیم، تا ۲۰ نفر را می‌توانیم تعیین کنیم البته از دی ماه سال گذشته ۴۳۰ نفر گزینش شدند تا به ۳ نفر رسیدیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها