کد خبر: ۵۵۸۱
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
دبیر کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور:
گوران، دبیر کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور گفت: طرح جهش تولید مسکن ذاتاً خلاقانه نیست و همان طرح مسکن مهر قدیم است که اینبار با شرایط سخت‌تر و بهره بانکی سنگین تر اجرا می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

رامین گوران با بیان اینکه‌ایده طرح جهش تولید مسکن خلاقانه نبوده، اظهار کرد: در طرح ملی مسکن مهر ارائه تسهیلات بانکی با سود چهار درصد بود در حالیکه بهره بانکی این طرح سنگین است که این وضعیت را سختتر می‌کند.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور معتقد است: هزینه ساخت طرح جهش تولید مسکن با تورم به وجود آمده امکان خرید متقاضی را بسیار کم کرده است تا جاییکه در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از افراد آورده لازم را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم موجود در کشورهزینه ساخت گران تمام می‌شود، افزود: متقاضیان برای تأمین پرداخت قسط بانک و آورده اولیه دچار مشکلاتی خواهند شد؛ هرچند که در حال حاضر هم در تأمین هزینه سهم متقاضی مردم با مشکل مواجه هستند.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه طرح جهش تولید مسکن برای دهک‌های کم درآمد دیده شده و پروژه‌ای حمایتی است، اضافه کرد: با اینحال هزینه بالای مواد اولیه مسکن و قیمت تمام شده آن، امکان خرید را برای قشرکم درآمد حتی در طرح جهش تولید فراهم نکرد.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور افزود: وضعیت تورم و شرایط اقتصادی کشور موضوع پیچیده‌ای است اما به هر حال باید قدرت مردم را افزایش داد تا مردم برای تأمین آورده اولیه و پرداخت اقساط توانمند شوند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در گذشته انجمن ها نقش مؤثری در نهضت ملی داشتند، افزود: قرار است از ظرفیت انبوه سازان برای طرح جهش تولید در بعضی استان‌ها به صورت موردی استفاده شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها