کد خبر: ۲۴۹۴۳
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مقایسه قیمت ‌امسال نوبرانه‌ها با نرخ‌های سال گذشته نشان می‌دهد قیمت‌ها متعادل‌تر شده است.
به گزارش جدید پرس:

با نزدیک شدن به سومین ماه سال بیشتر میوه‌های بهاره و تابستانه به میوه‌فروشی‌ها راه یافته‌اند و اگرچه هنوز شاهد قیمت‌های بسیار بالایی هستیم اما دست‌اندرکاران این بازار از حرکت قیمت‌ها به سمت تعادل و کاهش خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش سریع قیمت تمام نوبرانه‌ها و دیگر اقلام میوه، سبزی و صیفی در بازار خبر داد و دلیل آن را سال آور در تولید میوه دانست.

به‌گفته اسدالله کارگر، نوبرانه‌ها یک هفته بعد از عرضه کاهش قیمت داشتند و بازار این میوه‌ها در حال حاضر مشکلی از لحاظ میزان عرضه و قیمت ندارد.

وی قیمت بالای سیب را با توجه به تنوع میوه‌های فصل، کم‌اهمیت دانست و قیمت ۷۰هزار تومانی این میوه در مغازه‌ها را با توجه به نرخ ۶۰هزار تومانی میدان اصلی، طبیعی ارزیابی کرد.

به‌گفته این مقام صنفی، قیمت ۳۰هزار تومانی هر کیلو هندوانه نیز با عرضه انبوه کاهش یافته و امروز به زیر ۱۰هزار تومان رسیده است و قیمت زردآلو و هلو و گیلاس نیز که در حال حاضر به شکل نوبرانه عرضه شده‌اند تا پایان هفته با عرضه انبوه متعادل می‌شود.

این میوه‌ها در حال حاضر با قیمتی بین ۱۵۰تا ۱۸۰هزار تومان به فروش می‌رسند. مقایسه قیمت‌ کنونی میوه‌های فصل بهار با قیمت این اقلام در سال گذشته، رقم‌های پایین‌تری را در برخی اقلام نشان می‌دهد.

بازار میوه در مسیر کاهش قیمت | قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها