کد خبر: ۲۳۲۰۳
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات نوروز و روزهای باقی مانده از فروردین‌ماه در محدوده مشخصی نوسان داشت. امروز با وجود امید افزایشی‌های بازار بر رشد قیمت، سکه نخستین روز کاری اردیبهشت را با کاهش قیمت آغاز کرد.
به گزارش جدید پرس:

امروز چهارم اردیبهشت، آغاز به کار بازارهای مالی در ماه جدید است. قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه در ثبات نسبی قرار داشت. بازار آرام بود و از موج‌های صعودی ماه‌های پایانی سال گذشته خبر نبود. اما بازیگران افزایشی بازار طلا و سکه امید دارند اردیبهشت برای این گروه منجر به ارزش دارایی طلاییشان شود.

فعلا ناامیدی افزایشی‌های بازار فلز گرانبها از انس جهانی طلا در کنار درجا زدن قیمت دلار در حالی رخ داده که طلای جهانی بیش از ۶ روز است محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری را از دست داده و چشم انتظار یاری اسکناس آمریکایی است.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۸۳ دلار معامله می‌شود.

در آخرین معاملات بازار فلز گرانبها ( پنجشنبه ۳۱ فروردین) قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در برخی قطعات سکه آغاز به کار کرد. اما امروز این روند افت قیمت داشت. این در حالی است که قیمت دلار ۳۵۴ تومان افزایش دارد و با قیمت ۵۱ هزار و ۷۶۰ تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

به نظر می‌رسد با وجود تعطیلی بازارهای مجاور و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر هفته آرامِ اول اردیبهشت برای دلار، این هفته نیز بازار طلا و سکه در وضعیت باثباتی درجا خواهد زد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز پنجشنبه ۳۱ فروردین با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان در آخرین معامله بسته شد. امروز این قطعه با کاهش قیمت باز شد و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار نیز که در روزهای پایانی هفته گذشته میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود؛ امروز تنها قطعه‌ای است که در برخی لحظات افزایش قیمتی در حدود ۲۰ هزار تومانی دارد و دقایقی بعد روی قیمت روزهای قبل یعنی رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومانی متوقف می‌شود.

در آخرین معامله هفته گذشته نیم،‌ ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر معامله شدند. امروز این قطعات کاهش قیمت داشتند.

نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در بازار معامله می‌شود و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی دارد. ربع سکه، با رقم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود و ۷۰ هزار تومان ارزانتر از روز پنجشنبه معامله می‌شود.

سکه گرمی که در روزهای آخر فروردین با قیمت ثابت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها معامله می‌شد امروز ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه امروز با قیمت ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان معامله می‌شود.

۳۱ فروردین حباب تمام قطعات با افزایش باز شد. حباب سکه امامی با افزایش نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. امروز این روند به غیر از سکه بهار کاهشی بود. حباب خانواده سکه‌ها از ۱۴۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. حباب سکه بهار اما در لحظه نگارش این گزارش ۵۰ هزار تومان رشد دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها