کد خبر: ۲۲۹۵۴
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، از ابتدای سال 2023 عملکرد بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و در سه ماهه اول بیش از 70 درصد افزایش داشته است. اکنون اصلاح قیمتی بیت کوین برخی معامله‌گران را نگران کرده و دیدگاه نزولی را بین آن‌ها تشدید کرده است.
به گزارش جدید پرس:

به نظر می‌رسد روند صعودی بیت کوین در حال از دست رفتن است، زیرا بیت کوین با بیش از 2 درصد کاهش سطح 28 هزار و 500 دلار را نیز از دست داده است.

 

قیمت فعلی بیت کوین 28 هزار و 238 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 21 میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.61 درصد کاهش را تجربه کرده است.

ریزش اخیر ارزش بیت کوین را می‌توان به دو دلیل مهم ارتباط داد. اولاً، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده برخی اظهارنظرهای تندروانه در مورد افزایش نرخ بهره ارائه کرد که باعث عدم اطمینان در بازار شد. ثانیاً، مالیات پیشنهادی پرزیدنت بایدن بر هزینه‌های برق استخراج‌کنندگان کریپتو به احساسات منفی پیرامون افزایش قیمت بیت کوین افزوده است.

بنابراین، این رویدادها سرمایه‌گذاران را محتاط کرده و باعث شده است که بسیاری سرمایه‌گذاری‌های خود را در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاهش دهند.

 

کاهش قیمت بیت کوین در میان نگرانی‌های نظارتی ایالات متحده

قیمت این رمز ارز به دلیل نگرانی‌ها در مورد مقررات جدید ارزهای دیجیتال در ایالات متحده کاهش یافته است. به گفته مارک کانرز، رئیس تحقیقات مدیریت دارایی‌های دیجیتال کانادایی، اکنون شرکت‌های دارایی دیجیتال ایالات متحده به دنبال انتقال به کشورهای دیگر هستند.

این عدم قطعیت نظارتی و حرکت شرکت‌ها به کشورهای دیگر باعث ایجاد یک روند نزولی در قیمت بیت کوین شده است. از سمتی دیگر، TeraWulf اولین کارخانه استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در ایالات متحده را با ظرفیت 50 مگاوات راه اندازی کرده است.TeraWulf  قصد دارد در آینده ظرفیت خود را در فازهای بعدی افزایش دهد و 50 مگاوات به آن اضافه کند.

TeraWulf در حال حاضر ناوگانی متشکل از 34 هزار و 500 مورد از آخرین نسل ماینرها را اداره می‌کند که شامل 16 هزار استخراج کننده خودکار در تاسیسات هسته‌ای Nautilus و 18 هزار و 500 ماینر در تاسیسات متعلق به Lake Mariner در نیویورک است.

هدف این شرکت دستیابی به هدف اعلام شده خود در 5.5 EH/s ظرفیت استخراج عملیاتی در سه ماهه دوم 2023 است. از این رو، استقرار تاسیسات Nautilus به عنوان یک نقطه عطف قابل توجه برای TeraWulf تلقی می‌شود.

این موضوع در بلندمت احتمالاً تأثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین خواهد داشت زیرا شرکت‌های بیشتری به سمت منابع انرژی پایدار جهت استخراج رمز ارز سوق داده می‌شوند.

روند قیمت بیت کوین

با سقوط قیمت این ارز دیجیتال به زیر سطح 28 هزار و 500 دلار، روند این ارز دیجیتال ممکن است به سمت سطوح پایین‌تر تداوم یابد و احتمالاً به 27 هزار و 200 دلار برسد. مقاومت مهم این رمز ارز در 28 هزار و 500 دلار است. سایر مقاومت‌های مهم بیت کوین 28 هزار و 800 دلار و 29 هزار و 250 دلار هستند.

اگر بیت‌کوین نتواند از 28 هزار و 500 دلار فراتر رود، ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. پشتیبانی نزولی فوری 28 هزار دلار و حمایت بیشتر حدود 27 هزار و 800 دلار قرار دارند. اگر قیمت زیر سطح 28 هزار دلار تثبیت شود، سطوح حمایت بعدی در 27 هزار و 400 دلار و سپس 27 هزار و 200 دلار قرار دارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها