کد خبر: ۲۱۸۳۱
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه، ۲۱ فروردین با ۲۲هزار و ۳۳۲ واحد کاهش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با ۳۲۲ واحد کاهش به ۶۸۷ هزار و ۵۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۱۹۰ واحد افت به ۴۰۶ هزار و ۷۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۸ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی وصنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۳۱۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۴۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۸۹ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۵۹۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۵۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۳۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۱۴۵ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۱۱۰ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۶۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۵ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۵۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۸۴ هزار و ۲۷۳ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها