کد خبر: ۱۷۱۶۰
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
در بحبوحه خرید پایدار دلار آمریکا، قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه تاکنون رسیده‌است.
به گزارش جدید پرس:

شاخص بهای مصرف‌کننده روز سه‌شنبه ایالات متحده، چشم‌انداز جنگ‌طلبانه فدرال رزرو را تأیید می‌کند و پشتوانه دلار آمریکا است. ترس از رکود بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد و می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

قیمت طلا در روز چهارشنبه تحت فشارهای فروش مجدد قرار گرفت و همچنان در حالت تدافعی در معاملات اروپایی باقی می ماند. هر اونس طلا در حال حاضر درست زیر سطح 1,845 دلار قرار دارد و در پایین‌ترین سطح خود از 6 ژانویه قرار دارد و به نظر می‌رسد در معرض کاهش بیشتر باشد.

اعضای فدرال رزرو بر لزوم تداوم افزایش تدریجی نرخ ها برای غلبه بر تورم تاکید کردند. در واقع، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، به تلویزیون بلومبرگ گفت که تورم در حال عادی شدن است اما به آرامی در حال کاهش است. بارکین اضافه کرد که اگر در سطوح بسیار بالاتر از هدف باقی بماند، فدرال رزرو باید نرخ بهره را به سطحی بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد افزایش دهد. به طور جداگانه، لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، گفت: "ما باید آماده ادامه افزایش نرخ برای مدت طولانی تر از آنچه پیش بینی شده باشیم." علاوه بر این، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، نبرد طولانی با تورم را در ماه های آینده اعلام کرد. در هر یک از دو جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه مارس و می، نرخ بهره حداقل 25 واحد در ثانیه افزایش می یابد.

ترس از رکود می تواند به پناهگاه امن کمک کند

این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را بالاتر می برد، که به عنوان عامل دیگر اعمال فشار نزولی بر قیمت بدون بازده طلا در نظر گرفته می شود. با این حال، وارونگی اخیر منحنی بازدهی بر نگرانی‌ها در مورد رکود قریب‌الوقوع می‌افزاید. همچنین روحیه کاهش ریسک از لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است و می‌تواند حداقل در حال حاضر از فلز گرانبهای امن حمایت کند.

با این وجود، به نظر می رسد که پس زمینه بنیادی به نفع معامله گران نزولی متمایل شده و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای اونس طلای جهانی به سمت نزول است. معامله گران اکنون برای انگیزه ای جدید به سند اقتصادی ایالات متحده نگاه می کنند که شامل خرده فروشی ماهانه و شاخص تولید امپایر استیت است.

چشم انداز فنی قیمت طلا

از منظر فنی، پذیرش کمتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) به چشم‌انداز منفی اعتبار می‌افزاید و از احتمال زیان‌های عمیق‌تر حمایت می‌کند. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه در اعماق قلمرو نزولی قرار دارند و هنوز تا منطقه اشباع فروش فاصله دارند. از این رو، لغزش بعدی به سمت حمایت میانی 1830 دلاری، در مسیر رسیدن به منطقه 1818-1817 دلاری است.

از طرف دیگر، SMA 50 روزه، که در حال حاضر در حدود 1858-1859 دلار است، اکنون به نظر می رسد که به عنوان یک مانع فوری در برابر نوسان یک شبه، در منطقه 1870-1871 دلار عمل کند. هر گونه بهبود بیشتر ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و این خطر را دارد که به سرعت در نزدیکی مرز 1890 دلار از بین برود. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 1900 دلار می‌تواند باعث برخی حرکت‌های کوتاه مدت شود و قیمت طلا را به مقاومت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه تراکم 1925 تا 1930 دلار برساند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها