کد خبر: ۱۵۳۰۳
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران با بیان این که در سال زراعی جاری آفتی و صدمه ای به تولید مرکبات نخورده است و شاهد فراوانی مرکبات از جمله نارنگی و پرتقال هستیم گفت: ارزانی بیش از حد خوب نیست و هزینه تولید کننده را تامین نمی کند.
به گزارش جدید پرس:

اسدالله کارگر اظهار کرد: در سال زراعی جاری آفتی و صدمه‌ای به تولید مرکبات نخورده است و شاهد فراوانی مرکبات از جمله نارنگی و پرتقال هستیم.

وی افزود: قیمت پرتقال تامسون شمال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران و به صورت عمده بر اساس کیفیت با قیمت‌های ۶ هزار تومان، ۱۰هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که در خرده فروشی‌ها این محصول حداکثر با ۳۵ درصد سود قابل فروش است.

کارگر گفت: قیمتی که پرتقال اکنون در بازار به فروش می رسد نزدیک به قیمت های ۵ سال قبل است اما باید توجه داشت که ارزانی بیش از حد هر میوه و تره باری خوب نیست زیرا هزینه تولید کننده را تامین نمی کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: با توجه با اینکه امکان نگهداری مرکبات برای تولید کنندگان وجود ندارد، مجبور هستند محصول خود را به بازار عرضه کنند و در نتیجه با عرضه بیش از حد این محصول مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: پرتقال ناول جنوب البته قیمت های متفاوتی دارند و با قیمت‌های هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان، ۲۵ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می رسد.

کارگر اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم نارنگی انشو نیز به قیمت های ۱۰ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان و نارنگی یافا ۱۵ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها