کد خبر: ۱۱۷۳۲
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
با عبور دلار از مرز ۳۳ هزار تومان،‌ انتظارات افزایشی در بازار ارز تقویت شده است. با این حال، معامله گران به یاد دارند که بازارساز در هفته گذشته اجازه پیشروی اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان را گرفت.
به گزارش جدید پرس:

برخی فعالان اعتقاد دارند که در شرایط کنونی بازار ارز وضعیت شکننده ای دارد. از یک سو ممکن است با شکست محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومانی، فشار خریداران بیشتر شود و دلار با سرعت بیشتری افزایش قیمت را تجربه کند.

در مقابل برگشت اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۳۳ هزار تومان، می تواند زمینه ساز افت بیشتر به سوی محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان شود. در واقع در روز جاری ممکن است که دلار با عبور از یک محدوده حمایتی یا مقاومتی، شرایط جدیدی را تجربه کند. 

به گفته برخی فعالان، دورتر شدن احتمال توافق هسته ای بین ایران و غرب‌، احتمال تحریم های جدید از سوی اتحادیه اروپا و ورود تقاضای احتیاطی به دلیل افزایش ابهام نسبت به آینده اقتصادی- سیاسی کشور از جمله عواملی هستند که اسکناس آمریکایی را در مسیر افزایشی قرار گرفته است.

با این حال‌، بازارساز در هفته های اخیر با قدرت زیاد در برابر نیروهای افزایشی قرار گرفته است و این موضوع می تواند در کوتاه مدت،‌ مانع از نوسانات شدید صعودی شود. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها