کد خبر: ۹۹۸۶
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.
به گزارش جدید پرس:

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، گفت: گرانی بنزین اتفاق نخواهد افتاد، نرخ سومی برای قیمت بنزین تعریف نشده است.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با برنامه رویداد رادیو، درباره آخرین وضعیت قیمت بنزین در کشور، گفت: موضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهند ماند و طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها اتفاقی که افتاده این است قبلا خودروهای شخصی می‌توانستند از طریق کارت سوخت در هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ دریافت می‌کردند و در هر ماه ۲۵۰ لیتر نیز به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند که به دنبال کار کارشناسی انجام شده ۱۰۰ لیتر از سهیمه ۲۵۰ لیتر -که قیمت آن آزاد محاسبه می‌شد - کم شده و صاحبان خودرو از این به بعد فقط می‌توانند ۱۵۰ لیتر بنزین به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند  البته ۶۰ لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان بر جای خود باقی است.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر بیشتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، افزود: برخی از خودروها در یک روز در فاصله‌های کوتاه دو الی سه بار به خودروهای خود بنزین می‌زدند که نشان می‌دهد؛ این تزریق با هدف دیگری صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و اقتصاد کشور ظرفیت گرانی بنزین را ندارد لذا این اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه این مسئله را از برنامه کار مجلس و دولت خارج کرده است.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها