کد خبر: ۹۸۱۷
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت به چه منظوری بوده، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق بوده که روی این موضوع هم تاکید شده است.
به گزارش جدید پرس:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوالی در خصوص کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت و طرح مجدد شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین، گفت: به هیچ وجه قرار نیست این طرح اجرا شود و رئیس‌جمهور تاکید دارد که نباید هیچ تصمیمی که منجر به افزایش تورم در کشور می‌شود، گرفته شود. این موضوع اهتمام دولت بوده و در این زمینه دقت دارد تا قیمت‌ها کنترل شود. قطعا اگر بنزین بخواهد با افزایش قیمت مواجه شود تبعات فراوانی در کشور به همراه خواهد داشت. به همین دلیل با توجه به قاچاق سوختی که در کشور صورت می‌گرفت، تدابیری صورت گرفت که به وسیله کارت سوخت قاچاقی انجام نشود.

حسینی در پاسخ به این سوال که علت کاهش سهمیه بنزین در کارت سوخت به چه منظوری بوده، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق بوده که روی این موضوع هم تاکید شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که با توجه به وعده اولیه دولت در خصوص بازگرداندن قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰، برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها چیست، گفت: دولت تلاش می‌کند، تا آنجا که مقدور است قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. به طور مثال ما شاهد تورم جهانی بودیم که این موضوع بر روی اقتصاد ما هم اثر گذاشت و در حال حاضر تورم در کشوری مانند ترکیه ۸۶ درصد شده و یا در برخی از کشورهای اروپایی که تورمی نداشتند اکنون دچار این معضل شدند و در کشور ما هم آثار خودش را دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت خیلی دقت دارد تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و اگر در جایی مانند دارو یا گندم با افزایش قیمت مواجه شد، به نوعی مشکل آن را حل کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها