کد خبر: ۸۷۳۸
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
سیاستمداران آلمان می گوید در صورت عدم مداخله دولت در کنترل قیمت برق، این کشور با شوک بزرگ اقتصادی روبرو خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان ضمن هشدار نسبت به بروز شوک اقتصادی برای بزرگترین اقتصاد اروپا از دولت این کشور خواست برای کنترل قیمت برق به سرعت وارد عمل شود.

لیندنر تاکید می کند که دولت آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، باید به سرعت اقدامی برای کنترل افزایش قیمت برق انجام دهد.

وزیر دارایی آلمان در  مصاحبه ای که اخیرا انجام داده می گوید: در صورت عدم دخالت سریع دولت برای کنترل افزایش بهای برق، تورم به طور فزاینده ای بالا می رود. بازار برق باید به گونه‌ای بازنگری شود تا قیمت‌ها همزمان با افزایش بهای گاز گران‌تر نشود.

در پی آغاز جنگ در اوکراین، اروپا در حال حاضر با بدترین بحران انرژی دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می کند، ضمن آنکه افزایش هزینه های گاز و برق تورم را افزایش داده و از ارزش یورو کاسته است.

 

سباستین دالین مدیر مؤسسه تحقیقات اقتصادی IMK نیز درخصوص شرایط کنونی حاکم بر بازار انرژی گفت برخی اعضای دولت اولاف شولتز (صدراعظم آلمان) درکی از وضعیت کنونی ندارند و هشدار داد که آلمان با یک شوک بزرگ اقتصاد کلان روبرو است.

 

دالین در مصاحبه خود می گوید بر اساس برآورد یک موسسه مستقر در دوسلدورف، شرکت ها، خانوارها و ایالت های کشور باید در سال آینده بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو یا نزدیک به ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به دوش بکشند.

در این بین استفان ویل، یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان، وضعیت کشورش را نگران‌کننده توصیف کرد و خواستار مداخله سریع و قاطع دولت شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها