کد خبر: ۸۵۹۴
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
وزیر نفت:
وزیر نفت گفت: مصرف بنزین با کنترل کرونا و افزایش مسافرت‌ها از تولید پیشی گرفت.
به گزارش جدید پرس:

 جواد اوجی امروز در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت با بیان اینکه در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای توسعه گازرسانی دیده شده است، افزود: یکی از شاخص‌های رفاه شهری و روستایی، توسعه گازرسانی است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و بهره‌برداری  و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی شهری، روستایی و صنایع داشتیم.

اوجی با تقدیر از پیمانکاران درگیر در این پروژه‌ها، گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره در وزارت نفت بسیار زیاد است. در وزارت نفت اولویت‌بندی انجام شد تا چالش‌های مردم به  حداقل برسد.

وی افزود: در شهریور ۱۴۰۰، حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب کسری گاز به دلیل عدم سرمایه‌گذاری‌ها  داشتیم.

وزیر نفت با اشاره به نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری برای تأمین امنیت انرژی کشور، ادامه داد: هم‌زمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، یک‌پنجم تکالیف دولت برای سال ۱۴۰۰ انجام شده بود.

وی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، حجم صادرات بیشتر شد و قیمت نفت نیز افزایش پیدا کرد و توانستیم تکالیف خودمان را انجام دهیم.

اوجی با اشاره به اینکه درآمد وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار بود، گفت: اگر منتظر برجام و سرمایه‌گذار خارجی می‌ماندیم، قطع برق و گاز اتفاق می‌افتاد.

وی به تأمین امنیت سوخت کشور با وجود مشکلات و عدم سرمایه‌گذاری در دولت قبل اشاره کرد و افزود: ۴۴۰۰ جایگاه بنزین در کشور فعال است و با کاهش کرونا و افزایش مسافرت‌ها اکنون مصرف بنزین از تولید پیشی گرفته است.

اوجی تأکید کرد: هر جا که خط لوله گاز برود، عمران، آبادانی، تحول و رفاه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یک دکل نفتی برای حفر چاه عمیق آب سیستان و بلوچستان اعزام شد و به‌زودی دکل دوم آزاد می‌شود. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها