کد خبر: ۸۱۷۱
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
وزیر انرژی عربستان سعودی:
وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: به زودی کار بر روی پیش نویس توافقنامه جدید پس از سال ۲۰۲۲ میلادی را آغاز خواهیم کرد که در آن به تجارب، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خود ادامه می‌دهیم.
به گزارش جدید پرس:

عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت: که نوسانات بازارهای نفت و نقدینگی ضعیف سیگنال‌های اشتباهی را به بازارها می‌دهد در زمانی که شفافیت بیشتر مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: که گروه اوپک پلاس متعهدتر و انعطاف پذیرتر است و در چارچوب سازوکارهای اعلامیه همکاری ابزارهایی دارد که آن را قادر می‌سازد با این چالش‌ها مقابله کند که شامل امکان کاهش تولید در هر زمان می‌شود. روش‌های متفاوتی که گروه اوپک پلاس در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی بارها و به وضوح نشان داده است.

عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد: بازار آتی نفت در یک چرخه منفی باطل و مکرر متشکل از نقدینگی ضعیف و نوسانات شدید در بازارها قرار گرفته است که در مجموع مهمترین کارکردهای اساسی بازار را تضعیف می‌کند که عملاً دسترسی به مناسب و مناسب است. قیمت‌های صحیح هزینه پوشش ریسک و مدیریت ریسک باعث می‌شود این وضعیت تأثیر منفی قابل توجهی بر روان و اثربخشی معاملات در بازارهای نفت و بازار سایر محصولات انرژی و سایر کالاها دارد زیرا انواع جدیدی از ریسک‌ها و نگرانی‌ها را ایجاد می‌کند. "

وزیر انرژی عربستان سعودی درباره تأثیر نوسانات بر عملکرد بازارها گفت: این وضعیت بسیار مضر است، زیرا بدون نقدینگی کافی، بازار نمی‌تواند واقعیت واقعی خود را به طور معناداری منعکس کند، اما در واقع می‌تواند یک احساس امنیت کاذب، در زمانی که ظرفیت مازاد تولید محدود است. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، خطر اختلال شدید در عرضه بسیار زیاد است.

عبدالعزیز بن سلمان درباره نحوه برخورد اوپک پلاس با این چالش‌ها گفت: "در گروه اوپک پلاس، ما در گذشته با موقعیت‌های چالش برانگیزتری مواجه بودیم و از آنها قوی‌تر و منسجم‌تر از همیشه بیرون آمدیم. گروه اوپک پلاس، متعهدتر و منعطف‌تر شود همچنین در چارچوب سازوکارهای اعلام همکاری دارای ابزارهایی است که می‌تواند با این چالش‌ها مقابله کند و بازارها را هدایت کند و این ابزارها شامل امکان کاهش تولید در هر زمان و به طرق مختلف می‌شود. که در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پس از میلاد بارها و به وضوح توسط گروه اوپک پلاس نشان داده شده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: «ما به زودی کار بر روی پیش نویس توافقنامه جدید پس از سال ۲۰۲۲ میلادی را آغاز خواهیم کرد که در آن به تجارب، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خود ادامه می‌دهیم و مصمم هستیم که توافق جدید را مؤثرتر کنیم. در مبانی عملکرد بازار و تضعیف ثبات آن، تنها عزم ما را برای دستیابی به این امر افزایش می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها