کد خبر: ۶۹۹۵
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
وزیر منابع معدنی و انرژی بنگلادش در بیانیه‌ای از افزایش 51.2 درصدی قیمت نفت و 51.7 درصدی قیمت بنزین خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 بنگلادش قیمت سوخت را روز گذشته 50 درصد افزایش داد  اگرچه این اقدام برای سر و سامان دادن به وضعیت یارانه در این کشور است اما باعث افزایش قیمت ها شده که همواره بیش از 7 درصد بوده است.

رویترز گزارش داد، این کشور جنوب آسیایی با اقتصاد بیش از 416 میلیارد دلار یکی از سریع الرشد‌ترین اقتصادهای جهان در سالهای اخیر بوده است.

 

افزایش قیمت انرژی و غذا در جهان بواسطه جنگ اوکراین و روسیه این کشور را مجبور کرده که به دنبال گرفتن تسهیلات و وام از آژانس های جهانی ازجمله صندوق بین المللی پول باشد.

 
 

 

وزیر منابع معدنی و انرژی این کشور در بیانیه ای اعلام کرده که قیمت نفت با رشد 51.2 درصد افزایش به 130 تاکا معادل 1.38 دلار در لیتر افزایش یافته است و نیز قیمت بنزین با اکتان 95 هم رشد 51.7 درصدی  داشته و به 135 تاکا افزایش یافته  و گازوئیل و نفت سفید هم افزایش های 42.5 درصدی را داشته اند.

وزیر انرژی بنگلادش با بیان اینکه حجم فروش نفت این کشور در شش ماهه منتهی به جولای 8 میلیارد دلار کاهش یافته است، تاکید کرد با شرایط بازارهای جهانی افزایش قیمت انرژی در داخل غیر قابل اجتناب بود.

 
 

ناسرول حمید افزوده است با اینکه می دانیم تحمل این قیمت ها برای برخی سخت است اما گزینه دیگری نداشتیم و مردم باید در این زمینه صبور باشند.

وی در عین حال تاکید کرده است که اگر قیمت انرژی جهانی کاهش یابد قیمت های داخل را نیز کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش تورم 9 ماهه بنگلادش 6 درصد بوده که این رقم در ماه جولای به 7.48 درصد رسیده است که فشار بر بخش طبقات پایین را بیشتر کرده و اعتراضات اجتماعی را افزوده است.

پیش از این دولت قیمت گازوئیل و نفت سفید را در ماه نوامبر 23 درصد افزایش داده بود و 30 درصد هم کرایه حمل و نقل را بیشتر کرده بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها