کد خبر: ۵۶۳۰
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیرگفت: با صرفه جویی ۲ لامپ ۱۰ وات، یک درصد صرفه جویی در مصرف اوج بار کشور خواهیم داشت.
به گزارش جدید پرس:

حمیدرضا پیرپیران افزود: 37 میلیون و 500 هزار مشترک داریم اگر هر کدام از مشترکین فقط 2 لامپ 10 وات کمتر مصرف کنند یک درصد در مصرف اوج بار کشور صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: خیلی از شهر‌های کشور ما مانند خیلی از شهر‌های کشور‌های دنیا این روز‌ها گرمای بی سابقه‌ای را تجربه کردند. طبیعتا پیک شبکه کشور هم از نظر انرژی برق شرایط خیلی سختی را داشت ما پیک و اوج بار 68 هزار و 500 مگاوات را طی کردیم که نسبت به روز‌های گذشته، درصدی افزایشی را شاهد بودیم.

پیرپیران ادامه داد: از مردم کشور خواهش می‌کنم همانطور که تاکنون در ابعاد مختلف همراه ما بودند باز هم در بخش‌های مختلف این همراهی و همکاری را داشته باشند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: امسال نگاه وزارت نیرو بر طرح‌ها مشارکت محور بود تا مردم همیاری کنند و از پاداش صرفه جویی استفاده کنند.

وی گفت: در این زمینه آخرین آمار ما نشان میدهدکه از 28500 قبض صادره، 11500 قبض پاداش صرفه جویی را دریافت کردند و عملا 40 درصد از مشترکین برق از این پاداش بهره‌مند شدند لذا از مردم عزیز خواهشمندیم همچنان این همیاری و همدلی را با خادمان خود در صنعت برق کشور حفظ کنند حتی با خاموش کردن یک لامپ 10 وات کم مصرف ال‌ای دی تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف و کنترل پیک بار شبکه کشور داشته باشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها