کد خبر: ۲۸۷۶
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
در اکثر استان‌ها بخصوص استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان جایگاه‌های سوخت با کمبود گازوئیل مواجه اند. از دیگر مشکلات جایگاه‌های سوخت این است که گازوئیل ۲۴ ساعته وجود ندارد و چند ساعت طول می‌کشد تا سوخت برسد که این امر سبب ایجاد صفوف طولانی در جایگاه‌ها می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

 سیروس خدایی رئیس کانون سراسری کامیونداران در خصوص مشکلات رانندگان کامیون در برخی استان‌ها و کمبود سوخت در جایگاه‌های سوختگیری اظهار کرد: جلسات مکرری با مسئولان مربوطه برگزار کرده ایم حتی هر هفته جلسه پایش حمل و نقل به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور مدیران مربوطه از جمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار می‌شود این موضوع سه بار مطرح شد، مکاتباتی با وزارتخانه‌های مربوطه داشته ایم.

وی افزود: چند ماه است که بعد از حمله سایبری به سامانه‌های شرکت پخش، این مشکل برای رانندگان خودروهای سنگین ایجاد شده و حتی کمتر از میزان پیمایش آنها کارت سوختشان شارژ می‌شود.

رئیس کانون سراسری کامیونداران یادآور شد: رانندگان به ما مراجعه کرده و کارکرد خود را ارائه می‌دهند ولی می‌بینند که بر اساس پیمایش، گازوئیل به کارت سوخت واریز نشده است. به شرکت پخش که اعلام می‌کنیم آنها می‌گویند که ما معادل پیمایش کارت سوخت را شارژ کرده ایم ولی از آنجا که زیرساخت‌های ارتباطی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ضعیف است امکان پرینت تعداد سوختگیری های هر کامیون در جایگاه‌های سوخت را ندارند تا ببینیم رانندگان چند بار سوختگیری کرده اند.

خدایی ادامه داد: به معاون اول رئیس جمهور موضوع را طی نامه‌ای اعلام کردیم که وی به وزیران راه و شهرسازی و نفت دستور پیگیری داد. همچنین قرار است فردا جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شود و در این جلسه موضوع کمبود سوخت در برخی جایگاه‌ها برای خودروهای سنگین مطرح خواهد شد.

وی گفت: در اکثر استان‌ها بخصوص استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان جایگاه‌های سوخت با کمبود گازوئیل مواجه اند. از دیگر مشکلات جایگاه‌های سوخت این است که گازوئیل ۲۴ ساعته وجود ندارد و چند ساعت طول می‌کشد تا سوخت برسد که این امر سبب ایجاد صفوف طولانی در جایگاه‌ها می‌شود.

رئیس کانون سراسری کامیونداران درباره اعلام اعتراض برخی رانندگان یادآور شد: ما این اعتراضات را قبول نداریم و رد می‌کنیم ولی موظف به انتقال این مسائل و مشکلات به حاکمیت هستیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها