کد خبر: ۲۸۰۱
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
شرکت فرانسوی توتال انرژی TotalEnergies برای توسعه بزرگ‌ترین میدان گاز طبیعی جهان در قطر ۲۵ درصد از سهام این میدان گازی را دریافت کرد.
به گزارش جدید پرس:

شرکت فرانسوی توتال انرژی TotalEnergies برای توسعه بزرگ‌ترین میدان گاز طبیعی جهان در قطر 25 درصد از سهام این میدان گازی را دریافت کرد.

این در حالی است که قطر به منظور پاسخ به افزایش تقاضای جهانی برای ال‌ان‌جی LNG قصد دارد تولید خود را افزایش دهد.

توتال انرژی روز یکشنبه اعلام کرد که شرکت دولتی "قطر انرژی" 75 درصد باقی مانده از سهام پروژه ال‌ان‌جی نورث فیلد ایست(NFE)  را که ظرفیت تولید 32 میلیون تن گاز در سال دارد، در اختیار خواهد داشت.

رویترز در گزارشی اعلام کرد که قطر با شرکت‌های انرژی بین‌المللی در اولین و بزرگترین فاز توسعه پروژه NFE به ارزش 30 میلیارد دلار همکاری می‌کند.

پاتریک پویان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل توتال در این باره گفت: توسعه میدان نورث فیلد با هزینه‌های پایین و انتشار گازهای گلخانه‌ای کم - به لطف جذب و ذخیره کربن - سهمی مثال زدنی و بزرگ در استراتژی رشد گاز ال‌ان‌جی کم کربن ما خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این همکاری جدید ما را قادر می سازد تا سبد جهانی LNG خود را تقویت کنیم و همراه با قطر، این (پروژه) توانایی ما را برای کمک به امنیت انرژی اروپا افزایش خواهد داد.

پروژه NFE که در سال 2019 توسط شرکت قطر انرژی آغاز شد، در حال حاضر در حال ساخت است. قرار است با ساخت 4 قطار با ظرفیت هشت میلیون تن در سال، ظرفیت کل صادرات ال‌ان‌جی قطر تا سال 2027 از 77 میلیون تن در سال به حدود 110 میلیون تن در سال افزایش یابد.

بر اساس این بیانیه، بخش بالادست این پروژه، منطقه جنوب شرقی این میدان گازی را با 8 سکو، 80 حلقه چاه و خطوط لوله گاز به سمت نیروگاهی در خشکی توسعه خواهد داد.

توسعه این پروژه در حالی صورت می‌گیرد که تقاضا برای LNG در سطح جهان همچنان در حال افزایش است چرا که دولت ها بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای محدود کردن گرمایش جهانی تمرکز کرده‌اند.

این تقاضا همچنین در حالی افزایش یافته است که کشورهای اروپایی به دنبال منابع جایگزین LNG پس از ممنوعیت واردات انرژی از روسیه به دلیل جنگ اوکراین هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها