کد خبر: ۲۳۹۹۸
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از کشف ذخایر نفتی جدید در منطقه شرقی ترکیه خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از کشف ذخایر نفتی جدید در منطقه شرقی این کشور خبر داد. وی در اینباره گفت: «من می‌خواهم چند خبر خوب تازه را با شما به اشتراک بگذارم.»

رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نیروگاه خورشیدی کاراپینار و سایر پروژه‌های تازه تکمیل شده در مرکز استان قونیه گفت: «ذخایر نفتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز در کودی و گبار کشف کرده ایم.»

اردوغان با بیان اینکه نفت تازه کشف شده در نزدیکی استان «سیرناک» ساختاری باکیفیت دارد، تاکید کرد که «ترکیه دیگر برای انرژی به دیگران وابسته نخواهد بود، بلکه تبدیل به یک منبع انرژی خواهد شد»

نفت کشف شده در عمق ۲۶۰۰ متری (۸۵۳۰ فوت) "با ۱۰۰ چاه استخراج خواهد شد و یک دهم مصرف روزانه ما را تأمین خواهد کرد.

اردوغان در مورد نیروگاه هسته‌ای آکویو نیز گفت که این کشور می‌تواند ۱۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از این نیروگاه تأمین کند و اعلام کرد که ممکن است دومین نیروگاه هسته‌ای در سینوپ ساخته شود. اردوغان با تعهد به حذف ترور از مسیر ترکیه گفت که این کشور بر همه موانعی که ترکیه را از قرار دادن ثروت‌های کشور در اختیار ملت باز می‌دارد، غلبه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات این کشور اخباری از این دست را به شدت رواج می‌دهد تا مردم ترکیه را برای رای دادن به خود تشویق کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها