کد خبر: ۲۲۱۵
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
نشریه فایننشال تایمز در گزارشی با اشاره به قیمت‌های کم‌سابقه نفت اعلام کرد که آمریکا با اعزام یک هیئت بلندپایه به عربستان سعودی در حال اعمال فشار برای افزایش تولید این کشور است.
به گزارش جدید پرس:

نشریه فایننشال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که اگر تولید نفت روسیه تحت تأثیر تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار بگیرد و به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است عربستان سعودی با افزایش تولید برای کاهش قیمت‌های سرسام‌آور موافقت کند.

این کشور پادشاهی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان محسوب می‌شود، بارها درخواست ایالات متحده برای افزایش فوری تولید نفت خام را رد کرده است.

به گفته منابع آگاه فایننشال تایمز، دولت عربستان بر این باور است که وضعیت بازارهای جهانی نفت هنوز بحرانی نشده است و باید ظرفیت مازاد خود را ذخیره کند.

 

با این حال، به گفته این نشریه، سفر اخیر یک هیئت بلندپایه آمریکایی به ریاض منجر به تغییر لحن این کشور شده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر تحریم‌های نفتی جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. این اقدامات که روز سه شنبه به تصویب رسید، واردات نفت روسیه را از طریق دریا به اتحادیه اروپا ممنوع می کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی تأکید کرد که این ممنوعیت تا پایان سال جاری میلادی حدود 90 درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را کاهش خواهد داد.

اتحادیه اروپا و بریتانیا همچنین توافق کرده‌اند که بیمه کشتی‌های حامل محموله‌های نفتی روسیه را ممنوع کنند تا توانایی روسیه برای صادرات نفت خام خود را کاهش دهند.

روسیه پس از عربستان سعودی دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است. قبل از شروع عملیات نظامی در اوکراین، روسیه بیش از 10 درصد نفت خام جهان را تامین می کرد.

قیمت نفت که در ماه‌های اخیر به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، افزایش شدیدی یافته است، در هفته جاری میلادی نزدیک به بالاترین رقم خود در یک دهه اخیر یعنی 120 دلار در هر بشکه معامله شد.

در عین حال، فایننشال تایمز می‌گوید در نشست روز پنج‌شنبه اوپک، افزایش تولید که در ابتدا برای سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود، می‌تواند زودتر از موعد مقرر اعلام شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها