کد خبر: ۲۱۸۶۷
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
استاندار تهران بر لزوم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف آب تاکید کرد.
به گزارش جدید پرس:

جلسه کمیته اضطرار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت مدیریت مصرف آب به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه آب گفت: در این جلسه مباحث آب استان، تطبیق با شرایط سال‌های گذشته، میزان نزولات، مصارف و نوع مصرف و کنترل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته با کاهش نزولات و افزایش سطح مصرف مواجه هستیم، ضمن اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا نیز از عوامل موثر در حوزه مصرف آب است که این مسائل، نظام برنامه‌ریزی جدی در حوزه آب را می‌طلبد.

استاندار تهران عنوان کرد: وضعیت نزولات آسمانی، نگهداشت آب، دبی سرچشمه‌ها، آب پشت سدها و چاه‌ها نشان می‌دهد با کسری آب مواجه هستیم، از اینرو عوامل متعددی از جمله مدیریت مصرف آب و جلوگیری از مصارف غیرضروری اهمیت دارد.

فخاری سپس گفت: تغییر رویه مصرف آب در حوزه کشاورزی به ویژه صنایع غرقابی ضروری است، همچنین صنایع پایین‌دست که آب‌بر هستند باید مورد واکاوی قرار گرفته و برای انتقال آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برای تنش‌های ناشی از کمبود آب باید پیش‌بینی کنیم تا کسری از طریق انتقال منابع آب، کنترل مصرف، رفع نشت‌ها و تاکید بر صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف و تغییر سیستم و روش‌های مصرف آب کنترل شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، فخاری افزود: آب شرب تصفیه شده با عدم استفاده صحیح به فاضلاب تبدیل می‌شود که در بازگردانی نیز مشکل وجود دارد، از اینرو برای رفع مشکلات آینده در حوزه آب قرارگاه اضطراری برای کنترل و مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است تا راهکارها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها