کد خبر: ۲۰۷۴
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
احتمالا عربستان قیمت تمام انواع نفت خود برای فروش در آسیا را افزایش دهد.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از رویترز، احتمال باز شدن اقتصاد چین و حاشیه سود بالای پالایش در آسیا سبب می شود که عربستان قیمت رسمی تمام انواع نفت فروشی خود در ماه جولای در آسیا افزایش دهد.

شرکت آرامکوی عربستان معمولا قیمت رسمی نفت خام خود را برای ماه بعد در پنجم هر ماه و پس از نشست ماهانه اوپک پلاس تعیین می کند.

انتظار می رود، این کشور برای ماه جولای قیمت رسمی نفت سبک خود برای فروش در آسیا را بین 85 سنت تا 2 دلار بالاتر از شاخص عمان/دبی تعیین کند. قیمت نفت خام در غرب آسیا بر مبنای این شاخص قیمت گذاری می شود.

انتظار می رود قیمت سایر انواع نفت این کشور برای فروش در آسیا در جولای نیز افزایش یابد.

به علاوه، با وجود درخواست‌ های واردکنندگان نفت برای عرضه بیشتر در بازار، انتظار می‌رود گروه اوپک پلاس برنامه تولید خود را در نشست دوم ژوئن بدون تغییر نگه دارد.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می ‌شود و روند قیمت‌ گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می ‌کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌ شود، تاثیر می‌ گذارد.

شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می ‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها