کد خبر: ۱۲۰۰۴
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
رییس جایگاهداران سوخت کشور در واکنش به برخی شایعات در خصوص حذف کارت سوخت به دیده‌بان ایران گفت: کمافی‌السابق کارت سوخت وجود دارد و با دو نرخ ۱۵۰۰ تومان و ۳ هزار تومان عرضه می‌شود و فقط تعداد کارت‌های سوختی که توسط شرکت ملی پخش و پالایش در اختیار جایگاه‌ها قرار می‌گرفت محدود شده است.
به گزارش جدید پرس:

چندی پیش با اعلام وزارت نفت ۱۰۰ لیتر از سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی کارت‌های سوخت کاهش پیدا کرد و سهمیه بنزین آزاد از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر رسید. اخیرا نیز اخباری مبنی بر محدودیت مصرف بنزین سهمیه‌ای و جمع‌آوری کارت‌های سوخت از برخی جایگاه‌ها منتشر شده است.

ظاهرا در برخی از استانهای کشور، محدودیت عرضه ۳۰ لیتری بنزین به ازای هر روز وجود دارد، این اقدامات ظاهرا در راستای کنترل میزان مصرف سوخت کلی کشور صورت گرفته است، چرا که با توجه به محدودیت های تولید، مصرف بیش از یکصد میلیون لیتر سوخت در کشور، می تواند به معنای نیاز ایران به واردات بنزین تلقی شود.

حذف کارت سوخت در برخی از شهرها صحت ندارد

در همین رابطه همایون صالحی رییس هیات مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران ضمن تکذیب خبر حذف کارت سوخت در برخی از شهرهای کشور افزود: بنده به صراحت اعلام میکنم که کارت سوخت هیچ شهری حذف نشده است بلکه محدودیت سوخت‌رسانی اعمال شده است به این معنا که کارت‌ سوخت‌ها را در برخی استان‌ها محدود به ۳۰لیتر کرده‌اند و هیچ کارت سوختی حذف نشده است.

وی ادامه داد: تعداد کارت‌های سوخت آزاد را در برخی از استان‌های مرزی کمتر کرده‌اند و بنده به صراحتا اخبار منتشر شده مبنی بر حذف کارت سوخت در برخی از شهرها را تکذیب میکنم زیرا خبر صحیحی نیست.

صالحی خاطرنشان کرد: کمافی‌السابق کارت سوخت وجود دارد و با دو نرخ ۱۵۰۰ تومان و ۳ هزار تومان عرضه میشود و فقط تعداد کارت‌های سوختی که توسط شرکت ملی پخش و پالایش در اختیار جایگاه‌ها قرار میگرفت محدود شده است.

وی ادامه داد: اگر قبلا برای هر نازلی یک کارت آزاد داده میشد الان ممکن است برای هر دستگاه «دیسپنسری» یک کارت آزاد باشد تا مردم راغب باشند از کارت سوخت خود استفاده کنند.

رییس هیات مدیره کانون سراسری جایگاه‌داران سوخت کشور تصریح کرد: هر ماه سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی شارژ و ۱۵۰ لیتر نیز سهمیه ۳ هزارتومانی در کارت‌ها درنظر گرفته‌اند. تجربه نشان داده است که حدود ۵درصد مردم از سهمیه ۳ هزار تومانی که در کارت سوخت‌شان است استفاده میکنند بلکه از کارت جایگاهدارها استفاده کردند و می کنند.

محدودیت‌های جدید بنزینی تأثیری بر کاهش قاچاق سوخت نگذاشت

وی اظهار کرد: به گفته مسئولین مربوطه این محدودیت‌ها برای این است که مصرف سوخت را بهینه کنند و همچنین مانع قاچاق شوند که البته مشاهده میکنیم که این طرح در هر دو مورد موفق نبوده زیرا قاچاق از مسیرهای دیگری انجام میشود و ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید در دسترس بیشتری باشند و از طرفی خودروهای ما باید استاندارد باشند تا بتوانند مصرف سوخت را کاهش دهند وگرنه با محدود کردن به ۳۰ لیتر اتفاق خاصی نمی‌افتد.

صالحی بیان کرد: چنانچه کارت سوخت چه سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و چه ۳ هزارتومانی کارت شما تمام شده باشد، جایگاهدار باید کارت آزاد در اختیارتان قرار دهد تا سوخت‌گیری‌تان را انجام دهید. البته در استانهایی مثل تهران، خراسان، آذربایجان، اصفهان و البرز هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد ولی در برخی از استانهای مرزی و چند استان دیگر مثل گیلان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، زنجان، استان کرمانشاه به جز شهر کرمانشاه و چند استان‌ دیگر فقط مجاز به سوختگیری تا ۳۰لیتر در آن روز هستید

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها